Klacht: gebruik internet

op 25 mei 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Volgens Simpel heb in op 1 dag eind april bijna 1000 mb aan internet verbruikt terwijl ik mijn telefoon op die dag helemaal niet gebruikt heb en al zou ik hem wel gebruikt hebben dan hebben we nog altijd wifi thuis. Bellen of mailen met Simpel heeft absoluut geen zin want ze luisteren gewoon niet eens naar je verhaal, je krijgt alleen allerlei onbeschofte mensen aan de telefoon en over de mail die je afschepen met antwoorden waar je totaal niets aan hebt. Ook hebben ze terwijl ik hiervoor uitdrukkelijk geen toestemming heb gegeven gewoon de € 100,- die ik volgens hun extra heb verbruikt (voor deze 1000 mb, wat trouwens een belachelijk tarief is als je dit vergelijkt met hun abonnementen met internet) van mijn rekening geincasseerd. Ik ben best al lang klant bij Simpel maar ben nu echt heel erg teleurgesteld in hun manier van zaken doen.

Als ik een creditnota ontvang voor de € 100,- die onterecht in rekening is gebracht.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 25 mei 2016 om 08:32 geantwoord

Beste mevrouw van Wijhe,

Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad.

Wij hebben gesproken over de buitenbundelkosten welke gemaakt zijn tijdens uw eerdere verbruik van mobiel internet. Ik heb u een passende oplossing geboden door de helft van de buitenbundelkosten in mindering te brengen. Ook heb ik voor u een Plafond ingesteld zodat u in het vervolg niet meer dan € 8,50 buitenbundel kosten kan maken met uw abonnement.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit hierbij de klacht.

Remco

Simpel

Heeft op 25 mei 2016 om 14:28 geantwoord

Simpel is even vergeten dat als je geen internetbundel bij je abonnement hebt dat je dan geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Staat duidelijk op hun site vermeld en ik vind dat ze daar op hadden moeten letten. Ik had een abonnement zonder internetbundel en hiervoor kunnen ze dus geen kosten in rekening brengen! Graag alsnog het gehele bedrag crediteren + de rest van de kosten die al eerder in rekening zijn gebracht voor internetgebruik zonder dat ik hiervoor een abonnement heb gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door Ramona van Wijhe