Klacht: Gebrekkige Keuken

op 21 juni 2017 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Na een eerste tekening en afspraak (met bijbehorende papieren en initieel contract), is door de leidinggevende in het bedrijf in Beverwijk een verandering in originele bestelde keuken aangebracht:
– de greeploze lades zijn vervangen door deurknopjes (zonder enkele compensatie)
– bovenkastjes zijn veranderd
– 2 extra plankjes zijn besteld (die was de initiële verkoper vergeten) met een extra bedrag van €120,-
Hierin zijn wij overbluft en helaas akkoord gegaan.

Na de tweede tekening werd een mapje gestuurd met bijbehorende foto’s van de bestelde inbouw apparatuur.
– De koelkasten klopten niet. Wij hadden 2 grote besteld, maar het bleken op de afbeelding 2 kleine (waarvan wij expliciet gezegd hadden die niet te willen). Omdat dit niet meer haalbaar was in de tekening ivm de maten van de kast, zijn wij dan maar akkoord gegaan met een kleine en een grotere koelkast.
– Er volgde een derde en vierde tekening.

Er waren duidelijk afspraken gemaakt omtrent onze nieuwe keuken. In de hele dag dat wij in de winkel waren, hebben wij duidelijk gemaakt dat we specifieke wensen hadden. Onze huidige keuken was nog geen 5 jaar oud, maar voldeed niet meer aan onze behoeften:
1. We wilden meer opbergruimte.
2. We wilden keukenkasten tot aan het plafond (optisch opgeruimdere extra berging).
3. We wilden twee grote koelkasten en een grote vriezer.

Gezien we al vier tekeningen en mappen verder waren (door verkeerd bestelde apparatuur), konden we de bomen door het bos niet meer zien en hebben we uiteindelijk dus ook maar de laatste, vijfde tekening goedgekeurd.

Onze inbouw plafond afzuigkap zou (zoals gebruikelijk met inbouw afzuigapparatuur) conform onze afspraak, 3 weken voor de rest van de keuken afgeleverd worden.
Ondanks meerdere telefoontjes van onze kant is dit niet gebeurd.
De dag van de levering van onze keuken (3 weken later) is de afzuigkap zelfs helemaal niet aangekomen. Enkele gesprekken later, werd deze een dag later geleverd.

Gebreken bij aflevering en bouw van onze keuken:
1. De keukenkasten waren niet tot aan het plafond. Ik had een loze ruimte van 40 cm over.
Jullie antwoord: ” De bovenkasten staan niet op de getekende vijfde tekening. We hebben dit wel besproken maar niet afgesproken”. (lees: dit is niet op de laatste tekening op papier gezet, dus heb je geen poot om op te staan).
2. De maten van de afzuigkap zijn verkeerd weergegeven. Het blijken de maten van de afzuigkap, maar niet de juiste inbouw maten. Gevolg: het past niet! En o ja, het had al 3 weken eerder geleverd moeten worden en niet een dag te laat. Consequentie: er moet met spoed een aannemer in mijn huis komen en een nieuwe ombouw in het plafond stucen.
3. De extra bestelde planken voor de potjes en blikken die erop moeten komen te staan zijn slechts 3 cm dik, waardoor er bijna geen gewicht op kan staan (met andere woorden: ze zijn er alleen maar voor de sier?!).

Na deze desastreuze gebrekkige aflevering van mijn halve keuken (zonder bovenkastjes), heb ik de factuur van mijn aannemer voor het aanbrengen van een nieuw gestuct plafond waar de afzuigkap wel in paste, bij de Keukenkampioen afgeleverd. Met een kopie van de door hun afgegeven verkeerde maten van de inbouw afzuigkap.

Aangezien dit nog allemaal bekeken/besproken moest worden, en mijn eigen kosten hoger waren dan het bij jullie openstaande bedrag, moest ik maar wachten op een reactie. Deze is er ruim 4 maanden lang niet geweest.

Na 4 maanden kregen wij, zonder uitleg, alsnog een factuur met het bedrag wat volgens de Keukenkampioen nog openstond.
Hierop hebben wij dit verhaal nog 2 keer gedaan aan mevrouw Mariëtte Polling. Zoals uit haar mail blijkt, (waar u trouwens zelf -heel selectief- naar refereert), zou ook zij dit met de Keukenkampioen in Beverwijk bespreken en bij ons terugkomen. 3 November 2016.
De keuken is overduidelijk niet “netjes aan ons afgeleverd” en de Keukenkampioen heeft ook niet “aan alle plichten en rechten voldaan”. Zij heeft, zoals ze belooft heeft in haar mail, ook geen contact meer met ons opgezocht.

Nu, weer 4 maanden later, krijgen wij wederom, een derde keer dezelfde factuur. Blijkbaar wordt er in de Keukenkampioen niet gecommuniceerd of onvoldoende. Misschien heeft mevrouw Polling inmiddels onze facturen en klachten in haar bezit?

Vanzelfsprekend heb ik nog alle kopieën van alle verkeerd geleverde tekeningen met verkeerde maten van de afzuigkap, en een kopie van onze factuur van de aannemer. Deze wil ik best nog wel voor een derde keer overhandigen. In de tussentijd stel ik voor dat u contact opneemt met de Keukenkampioen in Beverwijk en daar even opheldering vraagt omtrent al onze problemen/papieren en de gang van zaken daar. De rekening stond nog open, omdat er nog naar de gebreken en facturen gekeken moest worden.

Laat het duidelijk zijn, dat er geen complete keuken conform onze afspraak met Keukenkampioen is afgeleverd.
Het stelt ons dan ook enorm teleur, dat dit hele proces zo moeizaam verloopt. Wij zitten met extra kosten van de aannemer, een keuken met allerlei gebreken(nog steeds geen bovenkastjes, de drukknopjes ipv onze greeploze lades zijn al meerdere malen stuk gegaan, lade onder de oven was na een paar weken al stuk etc…..) en dan ook nog dit soort aanmaningen -zonder oplossing- elke 4 maanden.

Als de 'besproken' keukenkastjes zoals 'afgesproken' worden geleverd en mijn extra onkosten van de aannemer worden vergoed.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

4 maanden geleden - Beste meneer Jonkman, Heel erg vervelend dat het het allemaal zo loopt zoals u aangeeft. Ik heb uw gegevens aan de manager van de klantenservice doorgegeven met het verzoek om u zo snel mogelijk te benaderen om uw situatie te bespreken. Met vriendelijke groet, Thomas - Webcare Keuken Kampioen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 26 juni 2017 om 11:50 geantwoord

Beste meneer Jonkman,

Inmiddels heb ik begrepen dat u nogmaals contact heeft gehad met de manager van de klantenservice, waarbij nogmaals bij u aangegeven en uitgelegd is dat wij bij ons standpunt blijven en het openstaande bedrag voldaan dient te worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Thomas - Webcare Keuken Kampioen

Heeft op 26 juni 2017 om 12:58 geantwoord

Ze weigeren de factuur te betalen voor de gemaakte kosten van de aannemer: De Keukenkampioen heeft de afzuigkap ruim 3 weken te laat geleverd(niet conform de afspraak) en heeft ook de verkeerde maten doorgegeven. Hierdoor paste de afzuigkap niet in het verlaagde plafond en moest er opnieuw gestuct en geverfd worden.
Bovendien weigeren ze ook de bovenkastjes te leveren.
Dan willen ze ook nog de €1100,- die volgens afspraak achtergehouden mocht worden om dit soort nalatige praktijken te compenseren.

Alle klachten die gemeld zijn door Mualla Jonkman