Klacht: Gebrek aan ondersteuning bij vulkaanuitbarsting Bali

op 14 december 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

De afgelopen 3 jaar hebben wij meerdere malen (5x) gebruik gemaakt van de TUI reisboekingen richting Bali
Zo ook onlangs van 12 t/m 28 november.
Op de laatste dag kregen wij een bericht van Emirates , niet van TUI dat de vlucht terug in eerst instantie vertraagd was, later ging deze over in een totale afzegging en ’t dichtgaan van de luchthaven.
Dit luchthaven bleef uiteindelijk dicht tot 1 december.
Gedurende deze periode heb ik meerdere keren contact gezocht met de hostess van TUI lokaal, geen enkele keer heeft TUI kunnen helpen aan info over hoe we terug moesten komen/gaan.
Ik hield TUI op de hoogte van wat er gaande was, en welke mogelijkheden we probeerden via Emirates of alternatief om weg te komen.
Uiteindelijk heb ik zelf een boeking kunnen doen bij Emirates.
Eerst beste mogelijkheid zou zijn 4 december.
Bij checking per toeval bleek dit later te zijn omgezet naar 1 december.
Ik kwam hierachter doordat ik opzoek was naar mijn Emirates bevesting.
Via mijn Emirates account zag ik dat onze vlucht niet op 4 december maar op 1 december geboekt was……
Waarschijnlijk vanuit TUI groepsboeking gedaan, maar zonder info naar ons. Risico

Samenvattend.
Een zeer teleurstellende periode kijkend naar de ondersteuning van TUI als je daar zit. Gewoon beschamend slecht.

Wij boeken via een reisorganisatie omdat je ontlast wenst te worden bij calamiteietn. Een reisorganisatie heeft volgens ons een breng en haal plicht.
Dit houdt ook in dat je mensen geinformeerd moet houden bij calamiteiten, en niet het signaal afgeeft van " zoek het lekker zelf uit "!

Wanneer zijn wij tevreden?
Als TUI dit erkend, excuses aanbied en wellicht een compensatie.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robheiden