Klacht: Geachte heer/mevrouw,

op 19 juli 2012 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wil een klacht melden over wat mij vannochtend op vrijdag 13 juli 2012 bij een ANWB Wegenwacht monteur is overkomen.
Ik stond met pech langs de A2 OP carpoulplaats, Wilg, ter hoogte van Best-West toen ik gebruik maakte van mijn lidmaatschap en een telefonische pechhulpvraag deed bij de ANWB.

Allereerst werd ik erop gewezen dat het mijn 5de hulpvraag zou zijn en er direct 50 Euro werd gerekend. Ik was me daarvan bewust maar ben voor mijn werk zo afhankelijk van mijn auto dat ik meteen instemde, want ik wilde dat er een monteur zou komen die me zou zeggen wat er kapot was zodat ik het bij mijn eigen monteur zou kunnen laten maken aangezien ik geen geld heb voor een andere auto. De auto naar de garage van mijn monteur laten slepen en ik door naar mijn werk..dacht ik!

De wegenwacht kwam ter plaatse,wetende dat het mijn 5de hulpvraag was en constateerde een gebroken distributieriem en daardoor grote problemen.Ik luisterde bedremmeld naar zijn constatering en wist me even geen raad. De monteur nam op dat moment zelf al snel het besluit mijn auto, terwijl ik recht heb op jullie hulp,niet te willen slepen.Het leek het hem niet meer waard (NA 5 MIN KIJKEN)!
* En dit is dus precies mijn klacht!
Ik heb toch zeker het recht om die auto door jullie op dat moment te laten slepen naar mijn huis of automonteur om daar in alle rust te overleggen of ik hem kan repareren,verkopen of wat dan ook!!

Ik vroeg aan hem;”Maar wat moet ik dan”? Hij zei dat de sloperij mijn auto gratis zou komen ophalen,en hij mij op het treinstation zou afzetten. De beslissing was op dat moment al door hem gemaakt, DUS NIET IN SAMENSPRAAK MET MIJ, zoals er door hem WEL gemeld is!

Aangekomen bij treinstation Best belde mijn monteur, en vertelde ik hem over de kapotte distributieriem. Hij vroeg of mijn auto al gesleept werd maar ik moest hem dus bekennen al op het station te staan! Daar begreep hij helemaal niks van.Gezien het feit dat er door hem veel verbeterd en gesleuteld was aan de auto,net grote beurt gedaan, gekeurd, nieuwe bandjes etc etc.Hierover sprak ik met hem, en nu beweert de monteur dat ie de auto niet wil laten slepen omdat ik hem alleen maar voor onderdelen naar de monteur wil. Belachelijk, want die beslissing had ie AL gemaakt op carpoulplaats! Ik ben het niet eens met de beslissing van de monteur ter plekke dat de auto total loss afgeschreven wordt en daardoor niet meer rendabel was om te slepen!!

Gewenste Oplossing:

Alle oplossingen zijn eigenlijk nu al te laat! Die wagen had al lang bij mijn monteur moeten staan. HET VALT ME ECHT ENORM TEGEN EN VOEL ME DOOR DE ANWB ONTZETTEND IN DE STEEK GELATEN.
iK, MIJN VRIEND EN IEDEREEN OM ONS HEEN DIE HIERVAN AL HEEFT GEHOORD HEBBEN GEEN VERTROUWEN MEER IN DE ANWB!

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ANWB in behandeling genomen

ANWB

Heeft op 19 juli 2012 om 16:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Uw klacht is doorgestuurd naar de afdeling ANWB Team Klacht. Zij nemen uw klacht in behandeling. Uw klacht hebben wij hier om systeemtechnische redenen op opgelost gezet, de afdeling zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ANWB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Modelein80