Klacht: Foutmeldingen bezorging (adres onjuist)

op 04 juli 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op vrijdag 23 juni is een pakket aangemeld voor verzending naar China met track & trace nummer: 1ZJ9T4480400018611, hierbij werd op de UPS website vermeld dat het pakket maandag zou kunnen worden bezorgt. Echter bleek er gedurende de verwerking van het pakket dat er iets is misgegaan waardoor de zending een aantal dagen werd uitgesteld. Nu blijkt dat het pakket bij meerdere bezorg pogingen niet bezorgt kan worden op het aangegeven adres. Hier wil ik graag m’n zorg over uiten aangezien het pakket al bijna een week niet bezorgt kan worden. Ik ben hier ook niet van op de hoogte waarom het pakket niet bezorgt kan worden aangezien dit het adres is van de klant waar deze bezorgt moet worden. Het adres is identiek aan een eerdere verzending op hetzelfde adres welke zonder problemen kon worden bezorgt. Wat is nu precies het probleem waardoor de bezorging niet mogelijk is? Er kan contact met de klant worden opgenomen om het adres te bevestigen, ook kan ik het adres verifiëren mocht dat nodig blijken te zijn.

Ik verwacht van UPS een reactie hoe het kan gebeuren dat de bezorging uit blijft na bijna een week. Ook zou ik het gepast vinden dat er excuses gemaakt worden voor de ontstane situatie. Doordat er meerdere fouten zijn opgetreden tijdens de verzending twijfel ik eraan of in het vervolg pakketten via UPS te verzenden. Daarbij komt dat de informatie voorziening op de UPS website (bij het aanmaken van het pakket) aangaf dat het pakket maandag (3 dagen na afgifte) bezorgt kon worden op het adres. Dit bleek echter niet te realiseren te zijn, mede veroorzaakt door een fout in het verzendtraject bij UPS.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 04 juli 2017 om 10:20 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende ervaring.

Uw zending is door een missort in Nederland bij verzending een dag vertraagd en is hierdoor ipv op 23 Juni, pas op 26 Juni in de Export gegaan. Inmiddels is het pakket in China en kan dit niet worden afgeleverd vanwege een ontbrekende contactnaam en correct telefoonnummer van de ontvanger.

Ik adviseer u dan ook om deze informatie door te geven aan onze klantenservice via 020 – 5040500 (lokaal tarief) . Zij kunnen deze info zsm doorgeven aan China zodat uw zending kan worden afgeleverd.

UPS Social Media Team

Heeft op 07 juli 2017 om 08:55 geantwoord

Goedemorgen,
Op woensdag 4 juli is de UPS klantenservice gebeld waarbij de geadresseerde en het telefoonnummer zijn doorgegeven onder vermelding van track & trace nummer: 1ZJ9T4480400018611. Helaas heeft dit niet geleidt tot de bezorging van het pakket en lijkt deze nog steeds niet bezorgt te kunnen worden. Tevens is het adres van de geadresseerde en is dit telefonisch gecontroleerd en bevestigd. Reden hiervoor is dat de UPS website aangeeft dat het adres/nummer foutief is. Er is echter al een eerdere levering geweest op hetzelfde adres in China onder track & trace nummer: 1ZJ9T4490400014211. Ik zal de klant wederom laten weten dat bezorging niet mogelijk is en dat de zending verder is vertraagd. Ook zal ik nogmaals contact opnemen met de UPS klantenservice. Ik zou graag willen weten waarom bezorging niet mogelijk is.
Hierbij de geverifieerde adres gegevens van de klant: Unique Melody (UM) Ear Monitor Lab #15, 3rd Building, Blue Mountain Villa Sanxiang Town, Zhongshan City Guangdong Province, 528463, P.R.China Phone: 86­756­8500528
Jeroen 't Hooft

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen.thooft88@gmail.com