Klacht: Klacht over weigering reparatie onder coulanceregeling – Distributieriem defect

Kishan1982 op 08 mei 2025 over Ford in de categorie Automerken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

Op 25 april 2025 verscheen er tijdens het rijden een dringende melding op mijn dashboard: “Motoronderhoud NU!!!” Kort daarna moest ik uitwijken naar een veilige plek. Aangekomen bij het BP-tankstation aan de Wippolderlaan is mijn auto stilgevallen en wilde vervolgens niet meer starten.

Ik heb direct contact opgenomen met de ANWB Wegenwacht. Ter plaatse constateerde de monteur dat vermoedelijk de distributieriem kapot was. Mijn auto is vervolgens afgesleept naar mijn vaste garage, RR Autoservice. Daar is de auto grondig onderzocht en vastgesteld dat de distributieriem inderdaad defect was.

Mijn auto is van bouwjaar 2016 en heeft een kilometerstand van 170.000 km. Volgens de richtlijnen van Ford dient de distributieriem pas vervangen te worden bij 10 jaar of 240.000 km. Deze schade is dus ontstaan binnen de verwachte levensduur. De monteur van mijn garage was dan ook verbaasd over het defect en gaf aan dat dit onder de coulanceregeling van Ford zou moeten vallen.

De auto is door mijn garage overgebracht naar Hedin Ford Naaldwijk. Zij hebben echter aangegeven dat zij eerst het volledige onderhoudsverleden wilden ontvangen. Dat onderhoudsverleden is vervolgens aangeleverd. Mijn garage heeft contact gehad met Van Lieshout, die heeft bevestigd dat alle onderhoudsbeurten volgens schema zijn uitgevoerd. Toch weigert Hedin Ford de reparatie uit te voeren onder coulance.

Zowel mijn garage als Van Lieshout begrijpen deze weigering niet, aangezien de schade duidelijk binnen de vervangingstermijn is ontstaan en het onderhoud op orde is. Daarom ben ik door mijn garage doorverwezen naar u om een klacht in te dienen.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om:

De auto te laten repareren onder de garantie- of coulanceregeling van Ford.

Indien mogelijk, tijdelijk vervangend vervoer te regelen. Zonder mijn voertuig kan ik mijn werk niet uitvoeren, waardoor ik inkomsten misloop. Momenteel ben ik afhankelijk van geleende voertuigen van familie, wat geen structurele oplossing is.

Ik vertrouw erop dat u deze situatie serieus neemt en zie uw spoedige reactie met een passende oplossing graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Kishan Ramkhelawan
Noorderbrink 15
2553GA Den Haag
0646875954
[email protected]
VV108T

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek u dringend zorg te dragen voor een spoedige reparatie van mijn voertuig, dan wel vervangend vervoer beschikbaar te stellen totdat het probleem is opgelost.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ford

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ford nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kishan1982