Mijn Klacht:
Op Valentijnsdag (14.02.2025) werd er door mijn man een prachtig rosé boeket besteld als verrassing. Gezien de prijs van meer dan 100 euro, had ik hoge verwachtingen van zowel de kwaliteit als de duurzaamheid van de bloemen.
Helaas bleek dat al binnen twee- drie dagen niet het geval te zijn: het boeket was aanzienlijk verslechterd en de bloemen waren duidelijk verwelkt.
Direct nadat ik de slechte staat van het boeket opmerkte, heb ik via het contactformulier op de website van Fleurop mijn klacht ingediend. Ik kreeg geen bevestiging e-mail (op hun website staat ook een informatie dat er geen ontvangstbevestiging werd verstuurd) en ging ik er vanuit dat mijn melding wel op tijd en correct was ontvangen.
Na paar dagen geen reactie va fleurop besloot ik nog een e-mail te versturen maar dan vanaf mijn privé e-mail dus niet via contact formulier).
Ik kreeg van fleurop een mededeling dat zij geen eerdere e-mail met de foto’s hadden ontvangen en dat mijn klacht daardoor te laat was binnengekomen. Bovendien werd er in de reactie gesteld dat de rozen niet goed schuin waren afgesneden – een bewering die aangeeft dat alleen onjuist afgesneden rozen snel zouden verwelken.
Volgens Fleurop was dit de reden waarom de bloemen niet voldoende water konden opnemen.
Dat op de foto niet zichtbaar is dat de rozen schuin zijn afgesneden, betekent voor mij niet dat dat ook daadwerkelijk niet is gebeurd. Even serieus, ik heb elke maand verse bloemen thuis en zelfs bij minder dan perfecte sneden zouden gezonde, verse rozen bij optimale verzorging langer dan drie dagen mooi moeten blijven.
Buiten dat op de foto stond ook een datum vermeld op welke dag was de foto gemaakt (17 februari) drie dagen later dus!!!
Ondanks mijn inspanningen om via de klantenservice een constructieve oplossing te vinden, bleef Fleurop bij hun standpunt en werd er uiteindelijk alleen een e-voucher van €10 aangeboden. Belachelijk!
Deze afwijzing, gekoppeld aan de indruk dat er uitsluitend naar vermeende fouten van mijn kant werd gekeken – terwijl ik duidelijk heb aangetoond dat de klacht tijdig is ingediend en de verzorging van de bloemen correct is verlopen – heeft mij erg teleurgesteld.
Daarom ben ik genoodzaakt mijn klacht nu via klacht.nl in te dienen. Ik hoop dat er op deze manier een objectieve en eerlijke beoordeling kan plaatsvinden en dat er alsnog een passende oplossing wordt geboden voor een ervaring die als zeer klantonvriendelijk is ervaren.
Gewenste Oplossing:
Indien er op een nette en eerlijke wijze met mijn klacht was omgegaan, was ik tevreden geweest met een vervangend boeket. Gezien de huidige gang van zaken en de afwijzing van mijn klacht, verwacht ik echter het volledige bedrag terug te ontvangen.
