Klacht: Slechte service en communicatie tav fiets met garantie

ditara op 11 juni 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Popal fiets gekocht in september 2016 a €289 bij Fietsenwinkel.nl. Ivm kraken naar lokale fietsenmaker. Die gaf aan dat het onder garantie zou vallen. Via Fietsenwinkel.nl afspraak voor serviceopdracht gemaakt en vrijdag 26-5 daarheen gebracht.
Servicepunt geeft bij mij aan dat bracketas en naaf achterwiel beschadigd zijn en vraagt aan Fietsenwinkel.nl toestemming te repareren in garantie. Fietsenwinkel.nl geeft per mail aan bij servicepunt dat de volledige kosten voor klant zijn. Reden: “verplichte servicebeurt” na 3-5 mnd niet gehad!

Het betreft hier een fiets van ruim 8 mnd, altijd binnen gestaan en netjes. Naderhand veel verschillende mensen van klantenservice gesproken, onduidelijke toezeggingen gekregen (bv technische medewerkers nemen contact op met servicepunt, wat niet is gebeurd) die niet na zijn gekomen en veel van kastje naar de muur gestuurd. Fiets staat ondertussen ruim 2 weken bij servicepunt!

Uiteindelijk Popal gebeld. Daar begripvol te woord gestaan en door Popal werd aangegeven dat Fietsenwinkel.nl Popal moest bellen om een oplossing te zoeken. Popal was het eens dat dergelijke schade na zo’n korte termijn niet hoort. Hierop medewerker (telkens een andere) klantenservice Fietsenwinkel.nl gebeld die aangaf dat hij niet kon toezeggen dat Popal gebeld zou worden. Dat moest de technische dienst doen…

Gewenste Oplossing:

Fietsenwinkel.nl overlegt met Popal tav reparatie. Reparatie valt binnen de garantie van de fiets en vindt op korte termijn plaats.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenwinkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fietsenwinkel

Heeft op 12 juni 2017 om 10:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Liesbeth,

Wat vervelend om te horen dat je schade hebt aan je nieuwe fiets. Na het lezen van je bericht heb ik een en ander intern besproken. Ik kan je melden dat we alles onder garantie maken.

Je wordt hierover nog geïnformeerd via e-mail.

Met vriendelijke groet,
Maarten - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door