Klacht: Matige kwaliteit Batavus e-bikes

op 20 november 2019 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Met toenemend onbehagen wil ik de matige kwaliteit van onze Batavus e-bikes onder de aandacht brengen
4 12 jaar geleden hebben mijn vrouw (70) en ik (74) met destijds vertrouwen in Batavus een Sella en een Razer aangeschaft. Om de actieradius te vergroten zijn vlot twee extra 400 W-accu’s ter waarde van € 1250,00 gekocht, ook met de bedoeling de fietsen langdurig te gebruiken.

Met de Batavus e-bikes zijn tot dusverre véél problemen ervaren:

Razer
-vervanging van de Yahamamotor na uitval (garantie)
-vervanging van de display (garantie)
-vervanging van 4 bouten en moeren in het voorblad(na verlies en een noodreparatie in Italië)
-vervanging zadelsteunenzadelpen na breuk
-vervanging van de kettingkast van kunststof na breuken

Sella
-vervanging van voorvork na fors toenemende speling
-vervanging van de display na frequent uitvallen van de accu tijdens een rit
-vervanging van de Boschmotor door een tweedehands exemplaar i.v.m. versleten lagers

De extra onkosten naast reguliere onderhoudskosten bedragen ruim € 800,00

De e-bikes zijn normaal en uitsluitend in het zomerseizoen gebruikt, goed onderhouden en in een droge schuur gestald.

Wij hadden niet verwacht dat genoemde mankementen in zo’n korte tijd zich zouden voordoen.
Batavus heeft ons daarin teleurgesteld en doet verder niets. Net zo de leverancier fietswinkel.nl, die helaas de eindverantwoordelijkheid heeft. Na een stapeling van problemen en kosten ontstaat ‘enough is enough.’ Het zijn geen e-bikes van 10 jaar of ouder!

Gewenste Oplossing:

Een erkenning van de problemen en verstrekking van twee drie jaar geldende vouchers waarin een korting van 35% wordt aangeboden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

8 maanden geleden - Hallo meneer van der Sluis,Ik vind het vervelend om te lezen dat je deze problemen hebt ervaren.Zoals mijn collega gecommuniceerd heeft kunnen wij hierin helaas niets meer voor je betekenen en is Batavus nog de enige partij die hierin coulance zou kunnen bieden.Wij houden ons aan de garantie die onze leveranciers aanhouden. Daarna kan vanuit de leverancier - Batavus in dit geval - nog enige coulance bieden.Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Sietse2

8 maanden geleden - Goedenavond Bas, De reactie is op te vatten als een herhaling van zetten. Als je zelf een product zou kopen en na de garantie zouden mankementen bij voortduring aan het licht komen, waarbij op een gegeven moment een grens van het acceptabele en het normale wordt overschreden welk gevoel zou dit dan geven? Tot welk oordeel zou je komen? Welke verwachtingen van je leverancier mag je dan hebben? Batavus schuift af naar de leverancier en jullie naar Batavus,waarmee jullie relatie is gestopt en zo ontstaat een werkwijze van het kastje naar de muur.... Gelieve tot een heroverweging te komen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sietse2