Klacht: Houdt zich niet aan wettelijke garantie

op 13 november 2019 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Na 2 jaar en 9 maanden is de Bosch motor van mijn e-bike kapot gegaan. De fiets is altijd goed onderhouden en de Bosch motor is uit het niets kapot gegaan. Volgens de wet heb je garantie op een goed product. Dat de motor, van zo’n betrouwbaar merk, na zo’n korte tijd helemaal niet meer functioneert, voldoet mijn inziens niet aan een goed product.

Fietsenwinkel.nl erkent de wettelijke garantie op een deugdelijk product niet en stelt dat er maximaal 2 jaar garantie op fietsen is. Volgens de wet kan fietsenwinkel.nl zich niet beroepen op het feit dat de garantie verlopen is, omdat ik wettelijk recht heb op een deugdelijk product (artikel 7:17 BW). Ik heb volgens dit artikel, in het geval van een ondeugdelijk product recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn.

Wanneer fietsenwinkel.nl mij helpt om dit defect op te lossen en zich houdt aan de wettelijke garantie.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fietsenwinkel over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

2 maanden geleden - Hallo Toni,Bedankt voor je bericht.Wij houden ons aan de garantie die de fabrikant aanhoudt. Voor coulance buiten deze garantie zal je het moeten melden bij Gazelle. Zij kunnen de coulance hierin bepalen. Dit kan dan weer met ons gecommuniceerd worden.Dus ik verzoek je graag contact op te nemen met Gazelle betreft de coulance. En als er sprake is van coulance kunnen wij dit samen met je oppakken.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Erik_Jansen

2 maanden geleden - Hoi Bas,bedankt voor je reactie. Ik wil graag even het volgende citeren:“Daarnaast worden consumenten met een defect product vaak zonder pardon doorgestuurd naar de fabrikant, terwijl de verkoper verantwoordelijk is. Met de verkoper is immers de koopovereenkomst gesloten.”Zie ook https:www.consumentenbond.nlnieuws2017consumenten-ontevreden-over-garantieafhandeling-door-verkoperIk word liever niet van het kastje naar de muur gestuurd, dus gelieve verantwoordelijkheid te nemen voor de verplichtingen zoals aangegaan door fietsenwinkel.nlIk hoor graag van je.Met vriendelijke groet, Erik

Bericht van Fietsenwinkel

2 maanden geleden - Hallo Erik,Ik heb contact gehad met het servicepunt. Ik ga het hier intern uitzoeken. Ik kom hier uiterlijk aanstaande maandag bij je op terug.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Erik_Jansen

2 maanden geleden - Ok bedankt voor je bericht Bas. Ik hoor graag van je. Groet, Erik

Bericht van Fietsenwinkel

2 maanden geleden - Hallo Erik,Vanwege drukte heb ik momenteel nog geen terugkoppeling. Ik kom hier op terug zodra ik meer weet.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Erik_Jansen