Klacht: Feenstra komt gemaakte afspraken niet na

user-147272 op 06 december 2012 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In juli kocht ik de woning van mijn ouders. Zij hebben de CV ketel altijd in onderhoud gehad bij de firma Feenstra. Op 2 augustus heb ik Feenstra gevraagd of het mogelijk is om het abonnement op mijn naam over te zetten, immers, Feenstra is bekend met de ketel en de installatie. Dezelfde dag heb ik hiervan bevestiging gekregen.
In oktober word ik meermaals lastig gevallen door Intrum Justitia vanwege een betalingsachterstand? Voor de periode dat ik nog geen eigenaar van de woning was bleken nog posten open te staan. Feenstra vond blijkbaar dat ze zomaar mijn persoonlijke gegevens mochten doorgeven, voor een achterstand die niet mijn achterstand was.
Mail gestuurd, geen reactie. Nog een mail gestuurd, geen reactie. Gebeld, maar geen inhoudelijke reactie gehad. De “klachtenafdeling” was ermee bezig en was telefonisch niet bereikbaar. Later maar weer zelf gebeld. Ja meneer, het is opgelost en u ontvangt een bevestiging per post dat het in orde is. Volgende dag post van Feenstra: een aanmaning!
Weer gebeld en doorverbonden met debiteurenbeheer. Die zouden het allemaal in orde maken. Niets meer gehoord. Weer gebeld. Nee, de vorige collega heeft niets in het systeem gezet. Maar deze persoon zou alles regelen en in orde maken. En ja hoor, ik werd teruggebeld (voor de eerste keer!). Intrum Justitia is geïnformeerd dat ze geen contact meer moesten opnemen met mij, de tenaamstelling was gewijzigd in mijn naam en de openstaande posten zouden worden verhaald op de vorige bewoner of worden afgeboekt. Hiervan heb ik per email een bevestiging gehad. Dit was eind november.
Vandaag word ik gebeld door een zeer onbeschofte medewerker van Feenstra (gezien zijn voormalige werkgevers begrijp ik de onbeschoftheid). De openstaande posten zijn voor mijn rekening omdat ik het contract heb overgenomen. Dat ik een bevestiging van Feenstra heb ontvangen met een andere oplossing deed niet ter zake. Woorden gehad, hij zou mij uit contract gooien en de hoorn werd erop gegooid.
Uur later word ik door een collega van desbetreffende persoon gebeld. Uit coulance, u leest het goed, coulance!!!! is Feenstra bereid om maar liefst de helft van de kosten die ik niet gemaakt heb, kwijt te schelden, want ze willen mij graag houden als klant. Nou, wat een fantastisch gebaar! Ik ben al meer dan 2 maanden bezig om een simpel iets geregeld te krijgen, maar ik, als nieuwe klant, word als stront behandeld. Natuurlijk ben ik niet bereid deze kosten te betalen!! Dan moest ik maar een nieuw contract afsluiten en 45 euro administratiekosten betalen…
Het is ongelooflijk dat er anno 2012 nog bedrijven bestaan die op deze manier met klanten omgaan. Klant is koning is in ieder geval een uitdrukking waar Feenstra nog nooit van gehoord heeft!

Gewenste Oplossing:

Dat Feenstra de gemaakte afspraken, waarvan ik zwart op wit een bevestiging heb gekregen, nakomt.
Een welgemeend excuses, een grote bos bloemen of een paar maanden gratis onderhoudsabonnement zou op zijn plaats zijn. Niet om er maar vanaf te zijn, maar hopelijk omdat ze inzien dat je zo niet met klanten, die jouw boterham betalen, omgaat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 08 december 2012 om 09:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Klant een email toegezonden met volledige uitleg nav zijn klacht

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Ik zal hierbij de "volledige uitleg" van Feenstra plaatsen: Geachte heer , Bij dezen een reactie op uw klacht. U heeft het lopende contract overgenomen van uw vader. Dit heeft u ook per email bevestigd, dat u het lopende contract wilde overnemen. Wij hebben richting u bevestigd dat de overname van het contract akkoord is. Overname van het contract wil zeggen dat zowel de rechten als de plichten overgaan op de nieuwe contractant. Wij betreuren het dat u hierdoor geconfronteerd wordt met kosten waar u mogelijk niet op gerekend had. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd Met vriendelijke groet, Patricia Reverda - Van Dort | Medewerkster Feenstra Warmte Totaal Zorg | Feenstra Holding Postbus 88, 8200 AB LELYSTAD | Steenstraat 1, 8211 AG LELYSTAD T (0900) 84 39 | E [email protected] | www.feenstra.com

Alle klachten die gemeld zijn door