Klacht: fakturen betaald en toch aanmaning

Esther van Deurssen op 01 juli 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Heb net gebeld met Klarna, na 30 minuten wachten.. Na vragen over faktuur en aanmaningskosten en mijn betaling werd de verbinding verbroken. Onduidelijk over welke faktuur openstond en welke betaald. Geen betalingsherrinnering ontvangen, toch aanmaningskosten. Betaling van mijn eerste faktuur met betalingskernmerk niet bekend. Klopt niks van!!!! Eerste faktuur 3 euro verzendkosten . Tweede faktuur 7 euro verzendkosten. Dezelfde jurk!!!!!

Als bedrijf contact met mij opneemt en uitzoekt waar mijn betaling is gebleven en voor welke jurk het was..tot die tijd geen aanmaningskosten...Heb ook geen faktuur ontvangen, direkt aanmaningskosten boven op faktuur. Wil graag jurk betalen en verzendkosten ( 3 of 7? ) maar geen aanmaningskosten!!!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 02 juli 2020 om 14:40 geantwoord

Hi Esther,

Wat vervelend om te vernemen dat je een slechte ervaring hebt met onze diensten.
Graag leg ik je uit hoe wij te werk gaan.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving.

Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, deze betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Op het moment dat wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen.
We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven over het betalingsproces.
Als tip geef ik je mee om onze app te downloaden, zo mis je nooit een factuur en ben je altijd op de hoogte.

Mocht je vragen hebben of heb je inhoudelijke ondersteuning nodig betreffende je facturen, dan is het ook mogelijk om met onze klantenservice hierover te chatten. Je kunt een chat starten in de Klarna app of via https://app.klarna.com/login

Fijne dag gewenst.

Groet,
Selwyn

Esther van Deurssen

Heeft op 03 juli 2020 om 00:47 geantwoord

Dank voor uw bericht. Echter is er reeds 1 betaling voldaan... en ik ontvang 2 aanmaningen. Tijdens het telefoongesprek zei de betreffende dame aan de telefoon dat het 4 bestellingen betrof!? 2 lange jurken, waarvan ik een aanmaning ontving. Maar ze benoemde ook nog 2 korte jurken ??? Ook heb ik een aanmaning van 1 jurk reeds voldaan op uw bankrekeningnr. op 8 juni; jl. Het ging om een bedrag van 21,90.. dit bedrag stond op de aanmaning met betalingsomschrijving 1650757669999860; het betrof een ZANZEA Woman Round Neck Short Sleeve Polka Dot Long Dress.. Volgens telefoniste was de betaling bij u niet bekend !???? De 2 aanmaningen die ik eerder deze week ontving tonen een bedrag van 23,65 en 21,50... Graag hoor ik van u welke ik nu heb betaald, welke ik nog moet betalen en waarom de bedragen verschillen.. !? het betreft dezelfde jurk.

Alle klachten die gemeld zijn door Esther van Deurssen