Klacht: Facturering

Horjus op 07 juni 2018 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

2x wat besteld uit Zwitserland. Eerste keer netjes melding via de mail dat er een pakketje aankomt. Pakketje afgeleverd en niets aan de hand. Hoefde niets bij te betalen.

Maand later bij de tweede levering kreeg ik een melding dat er een pakketje aankwan en dat er extra kosten betaald moest worden. Op zich geen probleem, maar toch verbaasd dat er betaald moest. Heb gemaild waarom ik bij de tweede levering wel moest bijbetalen en bij de eerste niet?! Prompt krijg ik een paar dagen later een factuur over de eerste zending. Blijkt dat UPS z’n factuur antidateert en meldt mij dat IK de factuur niet eerder ontvangen heb. Uiteraard volgt daarna de laatste aanmaning al en gisteren de ingebrekestelling .
Met een ene AUKE D. (krijg uiteraard niet z’n volledige naam) aan het mailen geslagen en geeft maar sumier antwoord op normale vragen die ik stel. Ik kan nu geen restitutie bij de dounane aanvragen omdat UPS mij pas een maand later de factuur stuurt.
Ik heb om opheldering gevraagd, maar daar blijkt deze AUKE D. geen antwoord op te kunnen geven. Het enige waar AUKE D. op hamert is dat ik de factuur niet eerder ontvangen heb en ik maar restitutie moet aanvragen bij de douane: wat dus niet meer lukt omdat ik de papieren niet meer. Verwachte na een maand geen kosten meer…….

Ik wil antwoorden op de vragen die ik gesteld.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

3 jaren geleden - Goedemorgen, Onze excuses voor de vervelende ervaring. Echter zonder trackingnummer of factuur nummer kunnen wij u hier niet verder helpen. Kunt u ons dit nummer doorgeven ? Mocht u het nummer niet hebben dan adviseer ik u contact op te nemen met onze klantenservice via 020-5040500. Zij kunnen u in dat geval verder helpen. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht

3 jaren geleden - 1Z8466656841243974

UPS

Heeft op 07 juni 2018 om 12:44 geantwoord

Goedemiddag,

De kosten die aan u zijn belast zijn BTW ( wordt belast over de verzendkosten Duties Taxes ) en voorschots provisie ten behoeve van de douane afhandeling. Deze kosten kunnen altijd door de douane geheven worden op Internationale Import zendingen . Tot onze spijt zijn deze in uw geval wat later verwerkt dan gewoonlijk, echter voor zover wij kunnen nagaan zijn deze kosten terrecht belast.

Voor verdere vragen en of uitleg kunt u altijd contact opnemen met onze facturatie afdeling via 020-4050500.

UPS Social Media Team

Bericht van

3 jaren geleden - Goedemiddag, Auke is werkzaam op onze klantenservice. Door te bellen met 020-5040500 kunt u in contact komen met onze facturatie afdeling. Zij kunnen u meer gedetailleerde uitleg geven. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Horjus

Heeft op 07 juni 2018 om 14:45 geantwoord

Auke heeft een simpele verzoek van mij gekregen om antwoord te geven op een aantal vragen. Dat blijft namelijk uit.
de vragen zijn:
1. Een specificatie van de kosten UPS op basis wat de douane rekent. Ik kom namelijk op 55,-
Wanneer ik zelf de kosten bereken waarover betaald moet worden: 220,34 x 3% = 6,61 Dus 220,34+6,61 x 21%= 47,66 Uiteindelijke kosten kunnen niet hoger zijn dan 55,-
2. Waarom krijg ik bij de eerste zending geen bericht dat er extra kosten betaald moeten worden en bij de 2de wel?

3. Waarom meldt je eerst dat de kosten niet bekent zijn, terwijl het pakket Nederland sowieso niet binnenkomt als er niet eerst betaald wordt?

4. Waarom krijg ik geen betalingsherinning na 14 dagen maar wel een laatste aanmaning? Dat kan alleen als je systeemmatig de factuur antidateert.

5. Waarom schrijf je dat de factuur de eerste keer niet door mij ontvangen is? Adressering klopt gewoon.

Reactie van de melder van de klacht

3 jaren geleden - Jullie hebben de langste adem. Ik heb maar betaald om van dit gezeik af te komen. Het is wel mijn laatste keer dat ik wat via UPS laat sturen en binnenkomen. Binnenkomende pakketten zal ik niet accepteren. Het is een ontzettende logge en onpersoonlijke manier hoe UPS hier mee om gaat. Ondanks mijn hele normale vragen, krijg ik er maar zeer matige antwoorden op. Het is werkelijk te idioot voor woorden dat er meer dat 10 mailberichten nodig zijn en dan alsnog niet de juiste antwoorden op je vragen krijgen en de klant het nu zat is. Blijkbaar durft niemand verantwoording te nemen binnen jullie organisatie. Dat is blijkbaar inherent aan een grote organisatie: laat de klant maar zeuren, want wij geven daar toch niets om.

Alle klachten die gemeld zijn door