Klacht: Rapporteren van bericht

Anoniem1310 op 08 december 2016 over Facebook in de categorie Social Media

Vandaag schrok ik erg van wat er in mijn tijdlijn langskwam. Een jongeman vertelt een uitgebreid verhaal d.m.v. veel nare woorden over een meisje en hoe zij hem behandeld heeft. Hij legt hierbij haar slechte thuissituatie en haar problemen thuis open en bloot op Facebook, scheld haar voor alles en nog wat uit, wenst haar een leven vol pijn en zelfs de dood toe.
Ten eerste is dit een privacy schending, aangezien het privéleven van een meisje zomaar op Facebook gezet wordt.
Ten tweede krijg ik, en vast anderen hier een onveilig gevoel van. Het bericht komt erg gewelddadig en woest over. De jongeman lijkt zijn woede niet te kunnen beheersen. Mensen die op zijn bericht reageren in de trent van hem niet steunen in deze actie, krijgen een hoop woorden naar hun hoofd gegooid en worden persoonlijk aangevallen.
Dit bericht heb ik daarom gerapporteerd. Kreeg ik vervolgens een melding van Facebook, dat zij dit niet zagen als schendingen van de richtlijnen van de community, waarvan één luidt dat men zich veilig moet voelen op Facebook. Het recht op privacy is sowieso een algemeen bekend recht. Dit klinkt in mijn oren behoorlijk als een schending.
Daarom was ik erg ontevreden over hoe Facebook hier naar heeft gekeken. Ik bleef hierdoor een naar gevoel houden. Ik zal er verder geen aandacht meer aan besteden, de desbetreffende persoon ontvriend ik en ik zal daar voor de rest geen last meer van hebben. Maar het feit dat Facebook dit niet zag als een schending, laat me onveilig voelen over het gebruik van Facebook.

Wanneer Facebook mij gerust kan stellen dat zulke berichten niet door de bocht kunnen en dus verwijderd worden of in ieder geval gezien als een schending.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door