Klacht: Facebook stuurt ons voorstellen voor vrienden van mensen die wildvreemden voor ons zijn en dit willen wij niet en wij willen ook niet voorgesteld worden aan mensen die wij helemaal niet kennen!

op 15 december 2014 over Facebook in de categorie Social Media

Deze klacht heb ik via een PB aan FB gestuurd en al 5 keer via het daarvoor bestemde formulier. Geen enkele reactie. Wij krijgen constant mensen voorgesteld met wie wij misschien vrienden willen worden maar die wij absoluut niet kennen en ook geen vrienden van vrienden zijn. Hierbij zitten ook duidelijk kleine kinderen. Wij willen dit niet en denken dat de mensen die voorgesteld worden hier ook niet blij mee zijn. Verder willen we absoluut niet dat wij op dezelfde manier aan wildvreemden worden voorgesteld. Ook op deze 5 berichten geen enkele reactie. We hebben onze privacy instellingen op alles prive en hooguit zichtbaar voor vrienden gezet, maar aan de voorgestelde profielen te zien hebben die dat ook gedaan. Dit kan niet, want het is schending van de privacy. En wat als zo’n kind voorgesteld wordt aan verkeerde mensen. Je moet er niet aan denken. Inmiddels hebben we 29 van dit soort voorstellen geknipt en bewaard.

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

2 jaren geleden - Inmiddels blijkt deze klacht door klacht.nl op Twitter gezet te zijn.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

2 jaren geleden - Nog steeds geen enkele reactie.....

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

2 jaren geleden - Blijkbaar maakt het FaceBook niet uit of kinderen aan volwassenen worden voorgesteld want nog steeds geen enkele reactie. Triest.

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

2 jaren geleden - Het wordt steeds triester want nog steeds geen enkele reactie. Zou dat komen omdat kinderen onder de 13 niet op FB mogen en dit duidelijk wel gebeurt? Hmmmmmm...... Kijk als FB eens naar die profielen en zie zelf dat ze nog op de basisschool zitten en dus eigenlijk nooit de minimum leeftijd kunnen hebben. Een hele klus, maar voor de veiligheid van deze kids wel de moeite waard lijkt me.

Reactie van de melder van de klacht Willy van der Meer - Bauer

2 jaren geleden - Ik geef jullie tot 5 januari 2015, morgen, 12.00 uur de tijd, anders gaat alles wat ik inmiddels verzameld heb naar de landelijke dagbladen.

2 jaren geleden - AD gemaild

10 maanden geleden - En het gaat maar door en door :(