Klacht: Geen reactie en oplossing op klacht over verf die van het montuur af is.

Ellen op 20 juli 2023 over eyesandmore.nl in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De feiten:
– 1 mei 2022 bril gekocht in filiaal in Woensel
– in de vakantie constateer ik dat de verf loslaat van het montuur
– 7 juli 2023 naar filiaal in Ede gegaan. medewerkster zegt dat er geen garantie meer op zit. Ik meldt haar dat er twee jaar wettelijke garantie (Europese richtlijn 99/44/EG) op consumentengoederen zit.
– 11 juli 2023 mail gestuurd aan Eyesandmore over deze situatie.
– 14 juli 2023 reactie van Eyesandmore dat ik naar de winkel moet gaan
– 14 juli 2023 stuur ik een reactie naar Eyesandmore met de vraag wat de toegevoegde waarde is van een bezoek aan het filiaal in Ede
– 14 juli 2023 reactie van Eyesandmore dat de garantieperiode (fabrieksgarantie) is verlopen en dat reparatie kosten voor mijn rekening zullen zijn.
– 14 juli 2023 mijn reactie aan Eyesandmore is dat ook hier de Europese richtlijn ten aanzien van consumentengoederen geldt: Europese richtlijn 99/44/EG. Er is dus recht op twee jaar garantie. Ik vraag in deze mail welke stap ik verder moet ondernemen.

Tot op heden geen enkele reactie van Eyesandmore.

Voor de volledigheid heb ik bijgaand de mailwisseling tussen Eyesandmore en mij hieronder gezet. Uiteraard heb ik namen weggehaald en vervangen door xxxx.

dinsdag 11 juli 2023 10:25
Op woensdag 1 mei 2022 heb ik in uw filiaal in Woensel, nadat ik door een medewerkster van u, xxxx, heel deskundig en fijn geholpen, een bril gekocht Model: TM12145 (BENNY) Kleur: 528 Maat: 56-18, een prachtige bril met op het montuur zoals ik het zie blauwe verf.
Bijgaand heb ik de factuur gevoegd.
Wat blijkt nu, de verf is hier en daar van het montuur af gegaan. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Zolang ik brillen draag heb ik dit niet eerder meegemaakt. Ook niet bij de brillen die ik eerder bij Eyesandmore gekocht heb.
Ik woon in Ede dus ik ben afgelopen vrijdagmorgen 7 juli 2023 om 09.30 uur bij uw filiaal in Ede geweest en heb bij uw medewerkster, die expliciet niet haar naam wilde noemen, laten zien wat het probleem is.
De reactie van uw medewerkster was dat ik de bril gestoten had waardoor de verf van het montuur af was gegaan. Er was ook geen garantie meer (fabrieksgarantie) omdat het al meer dan een jaar geleden is dat de bril gekocht is.
Ik stuur u hierbij twee foto’s, een waarop te zien is dat de verf gedeeltelijk van het montuur is en een tweede foto, die ik voor deze specifieke gelegenheid op de glazen heb gelegd, waarop te zien is dat de opmerking over stoten helemaal nergens op slaat.
Kunt u mij vertellen hoe deze situatie (de verf die van het montuur af is) opgelost kan worden en wat ik hiervoor moet doen?
Met vriendelijke groeten,

vrijdag 14 juli 2023 09:17
Beste mevrouw xxxx,
Bedankt voor uw bericht.
We vinden het erg jammer om te zien dat uw montuur begint te verschilveren. Om te achterhalen hoe dit is gebeurd en om een oplossing door te nemen raden we u aan om langs onze winkel te komen. We zullen in de winkel het montuur voor u nakijken en de volgende stap met u bespreken.
Als u verder nog vragen heeft hoor ik dit graag.
Met vriendelijke groet,
Mit freundlichen Grüßen,
Best regards,
xxx
Afdeling Klantenservice

vrijdag 14 juli 2023 10:26
Beste xxxx,
Misschien heb je er over heen gelezen of ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn mail, maar de reden dat ik Klantenservice van Eyesandmore een mail heb gestuurd is juist dat ik al in het filiaal in Ede geweest ben.
Ik heb net geprobeerd telefonisch contact met je te krijgen om mijn mail te verduidelijken, maar dat is niet mogelijk. Het enige telefoonnummer dat op de site van Eyesandmore staat is dat van een klantcontactcenter om afspraken voor een winkel in te plannen. Helaas dus.
Kun jij mij vertellen wat nu de toegevoegde waarde is dat ik weer naar het filiaal in Ede moet en waarschijnlijk dezelfde medewerkster (die expliciet haar naam niet wil vertellen) ga spreken?
Haar mening is volgens mij duidelijk zoals ik in de mail heb verwoord?
Als het zo is dat er toch door de medewerkster op een significant ander wijze naar het probleem wordt gekeken wil ik natuurlijk wel naar haar toegaan!
Met vriendelijke groeten,

vrijdag 14 juli 2023 13:44
Beste mevrouw xxxxx,
Bedankt voor uw bericht.
U heeft in uw e-mail aangegeven dat u langs onze winkel in Ede bent geweest om deze kwestie door te nemen. Helaas is er tijdens dit bezoek aangegeven dat we verder niks voor u kunnen betekenen omdat de fabrieksgarantie is verlopen. Aangezien de garantieperiode is verstreken kunnen we het montuur helaas niet kosteloos vervangen. De reden van een bezoek aan de winkel zal in deze kwestie zijn om de reparatie door te nemen. De bijbehorende kosten van de reparatie zullen helaas voor u zelf zijn.
Als u verder nog vragen heeft hoor ik dit graag.
Met vriendelijke groet,
Mit freundlichen Grüßen,
Best regards,
xxx
Afdeling Klantenservice

vr 14-7-2023 14:36
Beste xxxx,
Jij ook bedankt voor jouw bericht.
Uiteraard ben ik het niet met jou eens.
Jij refereert aan de fabrieksgarantie en dat deze verlopen is.
Ik breng jou en Eyesandmore graag op de hoogte van de Europese richtlijn met betrekking tot het consumentenrecht.
Volgens de Europese richtlijn 99/44/EG, geldt voor consumptiegoederen dat er een wettelijke garantie termijn is van twee jaar die overal in Europa geldt en nooit kan worden ingeperkt door eventuele fabrieksgarantie.
De verkoper moet een product binnen de garantie gratis repareren of vervangen. Dit moet binnen een redelijke termijn.
In het geval van mijn bril geldt dus (hij is nu 14 maanden oud) dat deze gerepareerd of vervangen moet worden.
In het slechtste geval wil ik mijn geld terug.
Ik hoor graag van u welke stap ik verder moet ondernemen?
Met vriendelijke groeten,
De heer xxxxxxx,

Gewenste Oplossing:

- reparatie van de bril, de verf op het montuur

- of teruggave van het aankoopbedrag van de bril wegens ondeugdelijk product

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar eyesandmore.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Ellen

1 jaar geleden - Als melder van de klacht kan ik mededelen dat ik vandaag 17102023 mijn nieuwe bril opgehaald in het filiaal. Opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Ellen