Klacht: Geld terug beloofd, niet gekregen

Edith de Keijser op 06 september 2023 over Eyelove Brillen in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb in april 2 brillen gekocht bij Eyelove Delfzijl. Al snel bleek dat ik enorm duizelig en misselijk werd van de brillen en heb ze daarom teruggebracht. De opticien stelde vast dat de sterkte verkeerd was opgemeten en liet 1 bril opsturen om de glazen te laten vervangen. De andere, een zonnebril, moest ik eerst eens mee naar huis nemen.

Toen ik de bril weer ophaalde, kon ik er bijna niks mee zien. Ik moest hem tóch mee naar huis nemen en weer een afspraak maken met de opticien. Ik heb hem gevraagd de meting van mijn oude bril te gebruiken, omdat die goed was, maar hij wilde daarbij de pupilafstand van mijn oude bril niet gebruiken, omdat die volgens hem bij iedere bril anders was. Hij heeft toen allebei de brillen teruggestuurd om de glazen te laten vervangen.

De dag voor mijn vakantie kon ik 1 bril ophalen, maar daar werd ik weer duizelig en misselijk van. Tijdens mijn vakantie is de zonnebril ook aan de winkel geleverd.

Inmiddels had ik er geen vertrouwen meer in en heb gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen voor allebei de brillen. Dat kon, werd mij via de mail verteld. De winkel wist ervan en daar kon ik mijn bril terugbrengen. In de winkel werd ik te woord gestaan door een chagrijnige medewerker die zei dat ik mijn geld niet terug kon krijgen. Het was niet haar verantwoordelijkheid en ze wist ook niks van een teruggave. Ik kon mijn bril en bankgegevens achterlaten en dan zou Eyelove iets doen, ze wist niet wat.

Vervolgens werd ik gebeld door Eyelove, op pissige toon. Ik moest mijn brillen ophalen in Delfzijl en ze naar Groningen brengen en daar zou een andere opticien gaan bepalen of ik mijn geld terug kan krijgen.

Ik vind het schandalig. Het is nu september. Ik ben inmiddels zeven keer naar Delfzijl heen en weer gereden en word nu de hele provincie doorgestuurd. Volgens de email die ik kreeg op 29 augustus was er ook al overleg geweest met ‘de opticien’. Eyelove heeft ruim de kans gehad om de brillen in orde te maken en dat is niet gelukt. Ik wil nu echt mijn geld terug.

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn geld terug en niet weer langs allerlei filialen van Eyelove.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eyelove Brillen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eyelove Brillen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eyelove Brillen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eyelove Brillen

Heeft op 06 september 2023 om 16:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw de Keijser,

We vinden het vervelend uw klacht via deze weg te ontvangen.
Het aankoopbedrag van beide brillen wordt door ons verkooppunt in Delfzijl retour betaald. Dit is tevens per mail aan u bevestigd.
Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Eyelove

Bericht van Eyelove Brillen

1 jaar geleden - Het dossier kan afgesloten worden. De retourbetaling wordt in orde gemaakt

Bericht van Eyelove Brillen

1 jaar geleden - Het dossier kan worden afgesloten. De retourbetaling wordt in orde gemaakt

Alle klachten die gemeld zijn door Edith de Keijser