Klacht: extreem zogenaamd verbruik

op 10 oktober 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik ben in mei 2017 overgestapt van oxxio naar nuon,omdat nuon goedkoper zou zijn,
ik heb bij oxxio nog nooit hoeven bijbetalen, en mijn verbruik is altijd heel laag geweest.
totdat ik bij nuon kwam die beweren dat vanaf 25 mei tot 28 augustus 2017 bijna 3000 khm verbruikt heb aan stroom. dat heb ik nog nooit in een jaar verbruikt.
ik ben verhuist vanaf 28 augustus naar een nieuwe woning en kreeg dus de afrekening van nuon van 882,- euro
ik schrok mij kapot en heb direct gebeld.
mevrouw beweerde dat het gewoon klopte.
ik heb vanaf het moment dat ik in dat huis woonde tot k overstapte naar nuon mij standen en afrekeningen bij gehouden,
maar hier klopt gewoon helemaal niks van!!!
ik werd vandaag weer asociaal te woord gestaan en ik moest stedin maar bellen over mijn meter.
dat heb ik gedaan maar stedin kan mij helaas niet verder helpen maar ook hun en oxxio zeggen ook dat dat belachelijke hoge verbruikt niet klopt.
maar nuon blijft volhouden van wel.
ze willen me niet verder helpen, alleen dat ik die rekening ga betalen.
maar dit ben ik niet van plan omdat dit totaaal niet klopt.

Gewenste Oplossing:

dat er goed gekeken word, en dat de afrekening opnieuw gedaan word want dit klopt niet, en dat de rekening geseponeerd word!

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

3 weken geleden - Beste Daisy, Op deze website lezen wij je klacht over Nuon. We zien dat het een eindafrekening betreft. Wij rekenen de stand af die wij doorkrijgen. Je hebt in de periode: 1 mei 2017 - 28 augustus 2017 een verbruik gehad van 5.431 kWh en 3m3. Je termijnbedrag was €50. Als leverancier rekenen wij af wat het geregistreerde verbruik is. Inhoudelijk houdt dat in dat wij niet weten hoe dat verbruik tot stand komt. Heb je bepaalde apparatuur in huis waardoor dit zo hoog is? Heeft de meter het juiste verbruik geregistreerd? Dat zijn vragen waar wij geen antwoord op hebben. Daarvoor dient er dus meer onderzoek plaats te vinden. Vandaar onze vraag over de meter. Je netbeheerder is verantwoordelijk voor de meter. Zou je willen dat een technisch adviseur contact met je opneemt hierover? Hij kan dan met je nalopen welke apparatuur je in huis hebt en mogelijk krijg je zo een beter beeld over je verbruik. We horen het graag. Groet, Joeri

Reactie van de melder van de klacht daisy van der horst

3 weken geleden - Zoals ik al telefonisch door heb gegeven, ik heb alles led, de koelkast oven, droger, wasmachine was energie A+. Ik waste maar 3 x per week. De tv was ook led en stond niet de hele dag aan. Dus mij kunnen jullie niet wijsmaken dat ik zoveel in nog geen 3 maanden tijd heb verbruikt. Dit is tot stand gekomen toen ik overstapte naar Nuon. Ik heb stedin hier over ook al gebeld die kunnen niks betekenen. Graag dat een Technisch adviseur hierover contact met mij opneemt. Want dit kan en mag niet! En dan woonde ik ook nog in een flat. Ik heb in al die jaren nog nooit zoveel verbruikt als in 3 maanden tijd bij jullie. Dus ja kom met een fatsoenlijke afrekening en niet een gemaakte rekening zolang dit niet tot aan de bodem is uitgezocht betaal ik niet!

Bericht van Nuon

7 dagen geleden - Beste Daisy, We gaan dit voorleggen aan de technisch adviseur en nemen dan contact met je op. Groet, Joeri

Alle klachten die gemeld zijn door daisy van der horst