Klacht: Wat een organisatie…

dcdv2 op 23 maart 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 23 maart 2016
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer De Vreeze, U heeft bij deze klacht een specificatie van uw telefoonrekening mee gezonden. Hierop is te zien dat u op 20 augustus 2015 contact met ons heeft opgenomen. Over dit gesprek zie ik helaas geen notitie terug....

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 23 maart 2016

Een klant van Essent heeft een contract afgesloten bij MediaMarkt en verwachtte een snelle uitbetaling van de opzegvergoeding. Na navraag bleek dat het contract niet ontbonden kon worden, wat de klant als onrechtmatig beschouwt. Ondanks herhaalde verzoeken om ontbinding heeft de klant geen adequate reactie van Essent ontvangen en voelt zich in financiële problemen gebracht.

Mijn Klacht:

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb een contract afgesloten bij de MediaMarkt. Hier is mij beloofd dat er direct na aanmelding de aanvraag opzegvergoeding gedaan zou kunnen worden en deze snel uitbetaald zou worden. Dit bleek bij navraag niet zo te zijn en het contract kon niet ontbonden worden omdat het in de winkel was afgesloten. Dit is niet rechtmatig. Ik heb hierover vorige week een email gestuurd met het verzoek het contract te ontbinden maar hierop geen enkele reactie mogen vernemen. Hierop heb ik een reminder gestuurd en als reactie kreeg ik dat men op mijn vraag al gereageerd had. Juist. Dat was de vorige mail. Essent heeft niets maar dan ook helemaal niets voor mij gedaan behalve mij, buiten mijn schuld om, in financiele moeilijkheden gebracht. Graag uw reactie en tot slot wens ik te vermelden dat ik voornemens ben deze klacht kenbaar te maken via de vara belbus, tros radar en de diverse klachtenfora.
Als antwoord kreeg ik dat er geen klachten bekend waren, ik had nooit contact gezocht. Dit moest ik dan eerst maar bewijzen.
Hierop heb ik mijn telefoonspecificatie opgevraagd waarop duidelijk te zien is dat ik uw klantenservice heb benaderd. Dat u daar niets van terug kunt vinden zegt erg veel over uw organisatie.

Bij deze een kopie van de telefoonrekening
Het is te gek voor woorden.
.
Met vriendelijke groet,

Gewenste Oplossing
Als het contract ontbonden is en alle bedragen zijn teruggestort.

Gewenste Oplossing:

Als de klacht naar behoren wordt afgehandeld.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 23 maart 2016 om 11:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer De Vreeze,

U heeft bij deze klacht een specificatie van uw telefoonrekening mee gezonden. Hierop is te zien dat u op 20 augustus 2015 contact met ons heeft opgenomen. Over dit gesprek zie ik helaas geen notitie terug. Onze excuses hiervoor. Op 27 januari 2016 heeft u per email de vraag gesteld wanneer de vergoeding voor de boete overgemaakt gaat worden. Hierop hebben wij u per email het antwoord gegeven. Daarna heeft u op 11 maart 2016 uw klacht kenbaar gemaakt via email. Wij hebben u gebeld maar helaas niet bereikt. Wij hebben u gevraagd om contact met ons op te nemen. Op 16 maart 2016 heeft u de klacht kenbaar gemaakt op deze website. Mijn collega heeft telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken. Na het telefoongesprek hebben wij een reactie gegeven op uw klacht.
Ons antwoord is nog steeds hetzelfde hierin. Ter volledigheid voeg ik de reactie van mijn collega toe.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
******************************
Beste dcdv2,
Op 16 maart 2016 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede geuit over Essent.
Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om uw klacht aan ons kenbaar te maken.
Ik heb op 16 maart 2016 telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken.
U geeft aan dat wij u bij aanmelding hebben beloofd om de compensatie opzegvergoeding direct over te maken. Dit is niet de werkwijze van Essent. U krijgt dit na 1 jaar. U heeft aangegeven dat u hier meerdere malen contact over heeft opgenomen om uw klacht kenbaar te maken. Helaas is hier geen enkel contact van bekend.
U geeft aan dat u de overeenkomst wilt beëindigen. Ik heb met u doorgenomen wat hier de mogelijkheden in zijn. U bent het niet eens met het standpunt van Essent en heeft om een tegemoetkoming gevraagd. Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is dat u er van uit bent gegaan dat u de compensatie direct krijgt, maar ik kan dit proces niet voor u versnellen. De compensatie wordt inmiddels binnen enkele weken overgemaakt. Een andere tegemoetkoming zoals u gevraagd heeft behoort niet tot de mogelijkheden.
Ik ben mij er van bewust dat dit niet het antwoord is wat u wilde krijgen, waarvoor mijn excuus.
Ik bedank u dat u de tijd heeft genomen om uw klacht met mij te bespreken.
Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

dcdv2

Heeft op 23 maart 2016 om 11:19 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Waardeloos

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie