Klacht: Verkeerde meterstanden berekend

Robincarli op 04 april 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 4 april 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste, Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. In april 2016 heeft u van ons een groot bedrag terug ontvangen op de eindafrekening. Dit komt doordat wij geen meterstanden van de nieuwe leverancier hebben ontvangen en hierdoor zijn de meterstanden te...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 4 april 2017

Robin Carli heeft een klacht ingediend bij Essent over een foutieve berekening van de jaarafrekening, waarbij onjuiste meterstanden zijn gebruikt. Hierdoor moet hij een groot bedrag terugbetalen, maar hij kan slechts 20 euro per maand aflossen. Hij verwacht dat Essent akkoord gaat met deze aflossingsregeling, aangezien de fout niet bij hem ligt.

Mijn Klacht:

Beste heer/mevrouw,

Ik heb van Eneco de jaarafrekening gekregen. Nu blijkt dat jullie een fout hebben gemaakt in de berekening doordat jullie de verkeerde meterstanden hebben aangehouden. Ik moet nu een groot bedrag terug betalen maar ik kan maximaal 20 euro in de maand aflossen. Ik ga er vanuit dat jullie hiermee akkoord kunnen gaan omdat de fout niet bij mij ligt.

Hopende spoedig iets van u te mogen vernemen.

Met vriendelijke groet,
Robin Carli

Gewenste Oplossing:

Willen jullie dit voor me nakijken

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 04 april 2017 om 18:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. In april 2016 heeft u van ons een groot bedrag terug ontvangen op de eindafrekening. Dit komt doordat wij geen meterstanden van de nieuwe leverancier hebben ontvangen en hierdoor zijn de meterstanden te laag berekend. Het verbruik dat wij niet bij u in rekening hebben kunnen brengen, heeft uw nieuwe leverancier nu gedaan. Ik heb u geadviseerd om met hen in contact te treden hierover.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie