Klacht: Valse bewering medewerker, nu torenhoge eindafrekening

Oebbeling op 19 juli 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 20 juli 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, mevrouw, U heeft op deze site aangegeven dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het Midden en Klein Bedrijf. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service hebben wij uw...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 19 juli 2015

Een klant van Essent heeft na overstap van Nuon naar Essent te maken gekregen met een torenhoge eindafrekening, ondanks eerdere beloftes van lagere kosten. Na herhaaldelijk contact en verkeerde adviezen van medewerkers, waarbij het te betalen bedrag niet correct werd aangepast, besloot de klant de overeenkomst op te zeggen. De eindafrekening van meer dan 1150 euro leidde tot frustratie, aangezien de klant zich misleid voelde door de informatie van de medewerkers.

Mijn Klacht:

Nov 2014 na 3 overwegingen en frustraties toch overstag. Van Nuon naar Essent . Reden: voordeel. Helaas bij de eerste rekening moest ik zelfs meer betalen dan voorheen. Na veel excuses en contact en crediteringen heeft een medewerker een nieuwe berekening gemaakt. Hieruit bleek dat ik geen 294 maar 175 moest betalen. Helaas kreeg ik alsnog aanmaningen en herinneringen omdat het bedrag niet was aangepast. Een andere medewerker heeft dit gedaan, maar helaas was de maat vol en heb opgezegd. Nu ontvang ik de eindafrekening en moet ik ruim 1150 bij betalen. Direct weer gebeld maar alleen maar afschuiven dat de meterstanden kloppen. Ik heb aangegeven dat dit idd wel klopt. Alleen heeft een medewerker mij verkeerd geadviseerd waarbij ik zonder kennis misleid en opgeschoteld wordt met de rekening.
Medewerkers hebben nalatig gehandeld zonder inzicht. Ook de tussentijdse contacten hebben niet geleid dat Essent actief adviseerd en haar klanten opzadeld met problemen terwijl de medewerkers gewoon ongestraft blijft door werken. Wanneer ik een verzoek doe om meer duidelijkheid dan kan men niets zien of melden . Wel zien ze dat ik meerdere contacten gehad heb en dat ik het niet eens ben met het termijnbedrag. Kort daarna wordt er gesuggereerd dat ik gevraagd zou hebben om het maandbedrag te verlagen. Dit is pertiment niet waar en een direct valse beschuldiging. Door deze nalatigheid ben ik dubbel slachtoffer. Volgens de medewerker zijn er geen oplossingen en moet ik gewoon betalen.

Gewenste Oplossing:

Een correct onderzoek naar de bewuste medewerker met een rechtmatige oplossing waarbij ik graag wil weten waarom de medewerkers geen acties ondernemen waar dit fout is gegaan.
Een passende oplossing waarbij ik als klant weer tevreden kan zijn zonder wrok.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 20 juli 2015 om 15:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

U heeft op deze site aangegeven dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het Midden en Klein Bedrijf. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service hebben wij uw klacht doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Ik heb uw klacht op deze website gesloten vanwege bovenstaande reden. Dit wil niet zeggen dat uw klacht is afgehandeld en opgelost, maar door mij doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Oebbeling

Heeft op 20 juli 2015 om 21:57 geantwoord

De oplossing is er nog niet. Het oude bekende liedje: van kastje naar de muur. Beetje jammer dat er geen serieuze actie wordt ondernomen en dat klachten.nl deze klacht op opgelost heeft gezet. Probleem is er nog steeds en het gaat over een Prive rekening / aansluiting niet zakelijk. Daarbij heeft Essent voor het zakelijke account in haar eindafrekening geld terug gestort en heeft onlangs een bedrag afgeschreven terwijl we al overzijn naar nle?? Rare vreemde gang van zaken allemaal. Hoop dat er nu echt eens een oplossing komt. Daarbij adviseer ik iedereen niet te kiezen voor Essent, tenzij je van uitdagingen houd.

Reactie van de melder van de klacht

10 jaren geleden - De oplossing is er nog niet. Het oude bekende liedje: van kastje naar de muur. Beetje jammer dat er geen serieuze actie wordt ondernomen en dat klachten.nl dueze klacht op opgelost heeft gezet. Probleem is er nog steeds en het gaat over een Prive rekening / aansluiting niet zakelijk. Daarbij heeft Essent voor het zakelijke account in haar eindafrekening geld terug gestort en heeft onlangs een bedrag afgeschreven terwijl we al overzijn naar nle?? Rare vreemde gang van zaken allemaal. Hoop dat er nu echt eens een oplossing komt. Daarbij adviseer ik iedereen niet te kiezen voor Essent, tenzij je van uitdagingen houd.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie