Klacht: Terugleveren van Zonne-energie wordt genegeerd door Essent

OX Group Netherlands op 20 december 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 19 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw, Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken bij Essent. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de verantwoordelijke zakelijke afdeling. Zij hebben inmiddels contact met u gehad om uw klacht te bespreken. U...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 20 december 2014

Een klant van Essent heeft zonnepanelen laten installeren en heeft het bedrijf op de hoogte gesteld van de teruglevering van zonne-energie. Ondanks herhaalde verzoeken om informatie over de vergoeding voor de teruggeleverde energie, ontvangt de klant geen antwoord en wordt er gesuggereerd dat problemen met het computersysteem de oorzaak zijn. De klant heeft inmiddels het contract opgezegd, wat mogelijk bijdraagt aan de gebrekkige communicatie van Essent.

Mijn Klacht:

Wij hebben zonnepanelen laten plaatsen in JULI en wij hebben destijds dit bij Essent gemeld en op de speciale website. Ik krijg van Essent maar geen antwoord op mijn vraag waarom ik nog steeds geen vergoeding krijg voor mijn teruggeleverde energie. Telefonisch is mij wel verteld dat er geen nieuwe contracten worden afgegeven omdat het computersysteem dit niet goed verwerkt …. En omdat ze verder geen informatie kunnen geven, sturen ze hier geen officieel bericht van en krijg ik dit ook niet bevestigd maar laten ze het gewoon onbeantwoord.
Wij hebben ons contract reeds opgezegd bij Essent, waarschijnlijk is dit de reden dat ze ons links laten liggen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer wij een officiele bevestiging krijgen dat alle teruggeleverde energie wordt vergoed tegen dezelfde prijs als dat wij er nu voor hebben moeten betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - En ik hoor nog steeds helemaal niets van ESSENT !!! Kan er nou helemaal geen informatie gegeven worden over wat er aan de hand is en wanneer er eventueel wel een oplossing zou kunnen komen ???

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 19 januari 2015 om 10:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,
Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken bij Essent.
Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de verantwoordelijke zakelijke afdeling. Zij hebben inmiddels contact met u gehad om uw klacht te bespreken. U heeft de bevestiging gekregen dat u zelf niets meer hoeft te doen en deze afdeling het contact met u zal onderhouden. De klacht zal ik sluiten op www.klacht.nl
Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie