Klacht: Schofferende, onjuiste aantijgingen en dreigementen..En na 5 maal aangegeven klacht in te willen doenen, geen gehoor geven aan mijnverzoek waar ik recht op heb..

Mohaloui op 15 september 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 september 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte Mohaloui, Op deze website heeft u aangegeven dat u een klacht heeft over een afschrijving van Essent. Wij hebben uw klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid behandeld. Daar bied ik u mijn excuses voor aan. Wij hebben elkaar...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 15 september 2015

De klager ervaart problemen met Essent na een miscommunicatie over een incasso tijdens zijn vakantie. Ondanks zijn verzoek om niet in het rood te belanden en zijn toezegging om het bedrag later over te maken, werd het bedrag toch afgeschreven. Na het terugboeken van de incasso en het zoeken naar een oplossing, kreeg hij onterecht te maken met beschuldigingen van een betalingsachterstand en voelde hij zich niet respectvol behandeld.

Mijn Klacht:

Het begon om iets onbenulligs.. Op mijn vakantie kwam ik erachter dat ik te weinig saldo op mijn betaalrekening had, om de voorschot te laten incasseren.. Ik heb Essent gevraagd om aub mij niet in het rood te laten belanden, en dat ik bij terugkomst het bedrag over zal maken.. Wat ook is geschied zoals aangegeven.. Essent heeft niet geantwoord op mijn email en het bedrag toch afgeschreven.. Ik heb dit teruggeboekt om rente bij roodstand te ontlopen.. Eigenlijk niet veel aan de hand..

Hierna wilde ik verhaal halen bij Essent, waarom ik geen antwoord op mijn mail heb gehad en hoe ik zo’n misverstand kon voorkomen in de toekomst..

En toen begon het probleem..
Mij werd, met niet te zuinig en respectvol taalgebruik..
Ik had een achterstand van 2 maanden volgens mevrouw de afzender, en het was allemaal mijn schuld en moest niet zo zeuren.. Daarnaast moest ik het hele bedrag zo snel mogelijk overmaken om extra kosten en afsluiting te voorkomen..
Ware het niet dat de lopende maantermijn allang binnen was, plus zou 2weken later het 2e bedrag automatisch afgeschreven worden.. Dus wat nou achterstand!!

Op mijn vragen werd niet ingegaan en zelfs geweigerd te antwoorden..

Dus wilde ik een manager spreken, ook dat verzoek was voor dovemansoren.. Tot 2x toe..
Toen ik het alsnog probeerde kreeg ik een andere medewerker, die me eigenlijk ook niet hiep.. Maar wel excuses maakte.. Maar nog steeds geen leidinggevende gesproken.. Dus besloot ik een officiële klacht in te dienen.. In de reactie werd geen woord gerept over mijn officiële klacht.. In plaats daarvan werd gevraagd om mijn telefoonnummer, ze zouden me wel even bellen..
Na mijn ervaringen, het kleineren zonder de feiten te kennen – niet ingaan op mijn vragen en verzoeken – en het weigeren van de te volgen procedure klachtenregeling, heb ik dit geweigerd en nogmaals aangegeven dat ik alleen wil zien dat de klacht goed terecht komt..

Nu weet ik het niet meer, ik kom niet door die muur.. Het lijkt alsof ze elkaar het handje boven ’t hoofd houden, en er alles aan doen om op een goedkope manier de klachtengang te frusteren.. Ipv gewoon hun werk doen..

Wat moet ik nu?! Zo hebben ze me niet binnengehaald bij Essent, alle mooie woorden en beloftes ten spijt……..na niet eens een half jaar..

M. Haloui

Gewenste Oplossing:

Eigenlijk is de zakelijke kant er wel af, het is te persoonlijk geworden.. Ik wil af van Essent, maar heb een contract die me minimaal 150€ per product gaat kosten als ik overstap..

Ik wil dat Essent die kosten moet kwijtschelden, gewoon uit principe.. De klant is geschoffeerd, onnodig.. En het zou Essent sieren dat ze de hand in eigen boezem steken..
Daarnaast vind ik de klantenservice geen plaats voor grofgebekte medewerkers.. Een ernstig gesprek met de betreffende medewerker is geen overbodige luxe..

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 15 september 2015 om 08:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Mohaloui,

Op deze website heeft u aangegeven dat u een klacht heeft over een afschrijving van Essent. Wij hebben uw klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid behandeld. Daar bied ik u mijn excuses voor aan. Wij hebben elkaar per e-mail gesproken waarin ik inhoudelijk heb geantwoord op uw klacht. Ik heb u aangegeven dat het bedrag reeds van uw rekening was afgeschreven op het moment dat wij uw contactformulier hebben gehad. Wij hebben u meerdere malen om een telefoonnummer gevraagd zodat wij uw klacht met u konden bespreken. Helaas hebben wij geen telefoonnummer van u mogen ontvangen. Wij zullen uw overeenkomst niet beëindigen zonder opzegvergoeding op basis van uw klacht. Wij vinden het erg jammer dat deze situatie bij u is ontstaan. Wij hebben u een bedrag ter compensatie aangeboden. Helaas bent u niet akkoord met deze oplossing.

Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Klantenservice

Mohaloui

Heeft op 25 september 2015 om 22:23 geantwoord

Essent heeft helemaal niets opgelost!!
Er is me 5 euro geboden.. Nog een voorbeeld van Essents hardhorendheid.. Het ging me niet om het geld..
Maar om misleiding, en gebrek aan respect!!

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie