Klacht: oplichting en misleiding door ESSENT

op 25 maart 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik ging een HDD kopen uit de folder voor 55 euro.De verkoper van Mediamarkt nam mij mee naar een andere pc,hierbij stond een medewerker van Essent.Ik wist al mijn tarieven uit mijn hoofd,en hij opende een scherm met Essent tarieven veel lager dan dat ik nu betaal,tevens een lager vastrecht p.j.Hij vertelde mij dat het om een 1 jarig contract ging,dit heb ik 3 keer gevraagd aan hem omdat ik het voor die lagere bedragen wel 1 jaar wilde proberen.Hij heeft berekeningen gedaan op wat ik nu betaal en wat ik bij Essent zou betalen met dezelfde maandbedragen.Hierop zou ik 98 euro voor komend jaar terug krijgen omdat Essent goedkoper was.Ik deelde hem mee of er ergens een leesbril in de buurt was omdat ik alleen die HDD kwam kopen en mijn bril niet bij mij had.Er was geen bril in de buurt maar ik kon hem vertrouwen,en er stonden getuigen bij die zijn scherm ook zagen.Ik heb dus voor een jaar getekend en kreeg 2 kaartjes om te besteden bij de mediamarkt.Ik had alleen die HDD van 55 nodig dus de kaartjes mee naar huis genomen.Tot mijn verbazing zag ik dat het een 3 jarig contract was,dus heb ik dit contract direct geannuleerd.De volgende dag krijg ik een welkomsemail van Essent en 1 dag later de tarieven per mail.?? Veel duurdere tarieven dat de medewerker mij liet zien,schandalig gewoon.Tevens geen 55 euro vastrecht maar 14,.. per maand.Je word schandalig opgelicht en misleid.Ik heb een klacht ingediend bij Essent over deze verkooptechnieken en oplichting en mevrouw belde mij om mee te delen dat Essent 100 euro terug wilt van de kaartjes (want mediamarkt geeft mijn geld niet terug) en ik zou binnen 3 a 4 weken horen over de annulering.100 euro nemen zij dan van mijn bankrekening retour,ook belachelijk eigenlijk want de kaartjes heb ik nog,het ging mij om de goedkopere aanbieding,wat dus niet waar is.
Essent heeft vandaag aan mijn huidige leverancier laten weten dat ik bij hun kom per 23 maart 2015 dus achter mijn rug om toch nog overgenomen.
Ik heb liander al een mail gestuurd dat ik bij mijn huidige leverancier blijf en niet naar Essent overstap.
Essent laat mij weten dat ik wel een rekening hiervoor krijg waar ik dan maar weer een klacht voor moet indienen??

De verkoopmedewerker van de Mediamarkt liet mij weten dat hij door klanten aan te brengen voor Essent zijn baan mag houden,omdat ze op basis van aanbrengende klanten voor Essent worden beoordeeld.

Je gaat dus even iets in de mediamarkt kopen,de verkoopmedewerker brengt je naar de Essent pc,je word misleid en opgelicht i.v.m.een scherm met hele andere tarieven en vastrecht,je annuleert,
Je kaartjes voor 175 euro ruilt de mediamarkt niet meer in,je bent verplicht 175 euro in de mediamarkt uit te geven en 175 cash aan Essent,dubbele oplichting en kassa voor essent EN de mediamarkt.

Dit maakt consumenten erg angstig om ooit over te stappen

annuleren en kaartjes terug nemen,ik heb ze niet nodig.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 25 maart 2015 om 15:47 geantwoord

Beste mevrouw Bosman.

Allereerste wil ik u nogmaals mijn excuses aanbieden voor de overlast.
Ik heb vandaag telefonisch contact met u gehad en verteld wat wij gaan doen om de aanmelding terug te draaien. U heeft hierover zelf ook al contact gehad met mijn collega’s. Vandaag is er nog een mail naar u gestuurd met uitleg hierover.
Wat betreft de cadeau kaarten. Ik wil u vragen de kaartnummers te sturen in een mail naar webcare@essent.nl dan gaan wij de kaarten blokkeren en wordt er niets meer bij u in rekening gebracht.
U geeft aan dat het nu allemaal goed afgewerkt en opgelost wordt.

Met vriendelijk groet.
Jeanne
Essent Webcare

Reactie van de melder van de klacht jo111111

5 jaren geleden - Ik krijg telkens mail,en nu een brief van Essent dat ik met spoed de meterstanden moet doorgeven.Ik dacht dat het was opgelost?

Bericht van Essent

5 jaren geleden - Beste mevrouw Bosman, De aanmelding is op de achtergrond van ons systeem afgebroken. Sommige processen, zoals het bericht om de meterstanden door te geven, kunnen niet tegengehouden worden. U kunt deze als niet verzonden beschouwen. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Dave Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jo111111