Klacht: onterechte kosten: ik word zo moe van Essent!

vandermeer-jp op 19 november 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 november 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer Van der Meer, Zojuist heb ik met u gesproken over de afhandeling van uw klacht. Ik heb naar uw case gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de in rekening gebrachte opzegvergoeding onterecht is. Dit bedrag heb...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 19 november 2015

Een klant van Essent ervaart frustratie door onterechte kosten van 250 euro na een verhuizing die niet doorging. Na het doorgeven van de wijziging en een foutieve aanmelding op zijn adres, wordt de klant geconfronteerd met een opzegvergoeding, wat leidt tot onvrede over de klantenservice van Essent. De situatie heeft veel tijd en moeite gekost, en de klant hoopt op een oplossing.

Mijn Klacht:

Ik ben er helemaal klaar mee. De afgelopen maanden ben ik alleen maar bezig geweest met Essent en als je denkt dat alles is opgelost krijg je een rekening van 250 euro. Heel kort:
1 april zou ik verhuizen. Ik heb toen Essent ook de verhuizing doorgegeven.
Door omstandigheden kon mijn verhuizing niet doorgaan. Meteen doorgegeven aan Essent.
In de zomer meld iemand te onrechte zich aan op mijn adres. Hierdoor moet ik opnieuw Essent laten aansluiten, maar daardoor moet ik nu ineens – nu mijn woning inmiddels wel verkocht is- een OPZEGVERGOEDING van maar liefst 250 EURO betalen? Is Essent dan echt helemaal gek geworden???? Ik ben er zo ontzettend klaar mee nu. Dit is echt ongelooflijk en zo klant onvriendelijk. En wederom moet ik er weer achteraan om te hopen dat het wordt opgelost.
Factuurnr: 51004332814 en klantnr 101804593

Gewenste Oplossing:

De "opzegvergoeding" die Essent mij wil laten betalen is volkomen onterecht gezien de voorgeschiedenis. Ik wil dat Essent de afgelopen 6 maanden even terugkijkt in het systeem en deze fout inziet. Ik -en iedereen met een gezond verstand- is van mening dat deze rekening volkomen onterecht is.

Ik vraag Essent om dit te corrigeren naar 0,00. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat Essent dit doet, ik kan me niet anders voorstellen. Als Essent dat niet doen (geen dreigement, maar een consequentie:) dan zeg ik alles op bij Essent en ga ik verdere stappen ondernemen. Radar, Kassa, Consumentenbond, alles! Want ik ben er echt helemaal klaar mee!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 05 november 2015 om 19:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van der Meer,

Zojuist heb ik met u gesproken over de afhandeling van uw klacht. Ik heb naar uw case gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de in rekening gebrachte opzegvergoeding onterecht is. Dit bedrag heb ik dan meteen laten vervallen. Het ontstane restbedrag wordt verrekend met uw komende voorschot. Zoals ook aan de telefoon uitgesproken nogmaals onze excuses over de ontstane situatie.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie