Klacht: onterechte extra kosten

passion1958 op 09 juli 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 9 juli 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte mevrouw van Beelen, Wij hebben u op 7, 8 en 9 juli telefonisch proberen te bereiken, dit is helaas niet gelukt. Vandaar dat ik het antwoord en de oplossing nu hier ga vermelden. Ik begrijp dat er verwarring is...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 9 juli 2014

Een klant van Essent heeft problemen ervaren met zijn energiecontract, waaronder onterecht ontvangen brieven over opzegging en verwarring over klantnummers. Ondanks herhaalde pogingen om de incasso te regelen, leidde dit tot extra kosten die de klant niet wilde betalen, aangezien hij meende dat de fouten niet aan hem te wijten waren. De klacht over het terugvorderen van deze kosten werd door Essent afgewezen.

Mijn Klacht:

Dit jaar ben ik klant geworden van essent en tot nu toe is er nog niks goed gegaan. Ik werd klant maar al snel ontving ik een brief dat ik zou hebben opgezegd. Op een gegeven moment was ik bekend met twee klantnummers. De incasso werd nooit gedaan, de site had foute informatie staan. Ik ben maanden bezig geweest om te regelen dat er een incasso zou gebeuren of dat ik zelf kon betalen maar dit kon niet.
uiteindelijk bericht dat ik kon gaan betalen maar wel met extra kosten want ik was te laat. en dit gebeurde een paar keer.
Ik was dus klant geworden en heb alleen maar ellende met dit bedrijf gehad. Ik heb een klacht ingediend dat ik de onkosten terug geboekt wil hebben omdat het niet mijn fout was dat er niet betaald was.
Dit word geweigerd, ik moest die onkosten betalen anders zou er een deurwaarder ingeschakeld worden. Ik heb dus maar betaald want wil niet nog meer problemen. Er werd gezegd dat ik verplicht ben maandelijks te betalen en dit wil ik uiteraard doen maar dan moet essent wel zorgen dat zij de incasso’s doen of zorgen dat ik kan betalen door een rekening te sturen met vermelding van een klantnummer. Op de manier waarop essent te werk gegaan is in mijn geval kan je problemen verwachten. Voor alle duidelijk wil ik dus stellen dat ik niet terecht ben verweten dat ik niet betaald heb. Door fouten van Essent kon ik niet betalen. Nu heb ik diverse betalingen gedaan met extra kosten. En dit vind ik zeer onterecht.

Gewenste Oplossing:

De oplossing zou zijn dat ik de onkosten gewoon terug ontvang.
Ik heb deze site bekeken en zie alleen maar de antwoorden van essent dat de klachten naar iemand door verwezen worden of excuses dat er geen goede oplossing aangeboden kan worden. HIer zit ik eigenlijk niet op te wachten. Essent heeft fouten gemaakt en ik niet dus ik wil alleen dat dit in orde gemaakt word.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 09 juli 2014 om 16:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van Beelen,

Wij hebben u op 7, 8 en 9 juli telefonisch proberen te bereiken, dit is helaas niet gelukt. Vandaar dat ik het antwoord en de oplossing nu hier ga vermelden.

Ik begrijp dat er verwarring is ontstaan door 2 klantnummers. Wij hebben u 2x aangemeld, waardoor u op het eerste klantnummer (eindigt op 332) afgemeld bent en een eindafrekening heeft ontvangen. Het tegoed op die eindafrekening hebben wij verrekend met het voorschot dat wij in rekening hebben gebracht. Het restant van dat voorschot hebben wij geincasseerd.

Op het 2e klantnummer hebben wij verschillende automatische incasso gedaan, deze incasso zijn niet gelukt en daarom staat u nu op de betaalwijze handmatig.
WIj hebben verschillende keren emails gestuurd met herinneringen en de daarbij behorende aanmaankosten. Hieraan had u kunnen weten welke betalingen er nog gedaan moesten worden en de informatie kunnen halen hoe u die betalingen kon overmaken.

Over het voorschot van april hebben wij verzuimd om een herinnering te sturen. Daarom hebben wij besloten om 1x 20 euro kosten (over het voorschot april) aan u terug te betalen. Dit ontvangt u binnen twee weken.
De aanmaankosten van 20 euro over het voorschot van mei zijn wel terecht in rekening gebracht.

Namens Essent bied ik u mijn excuses aan voor de verwarring hierin.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantnservice
Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

passion1958

Heeft op 14 juli 2014 om 15:48 geantwoord

Ik heb van Essent een teruggave gehad van 20 euro. Een in mijn ogen onterechte kostenbetaling is dus terug betaald.
Dit vind ik zeer fijn en mijn dank aan Essent voor het tegemoet komen en een terugbetaling van in ieder geval een keer 20 euro. Ik had gehoopt op terugbetaling van alle onkosten maar een gedeelte is ook al een fijne oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door passion1958
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie