Mijn Klacht:
Zie bijgevoegd bestand
Gewenste Oplossing:
zodra Essent de opgelegde overstapboete interkt
dirksijmons op 29 juni 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers
Beste Dirksijmons, Op 27 juni 2015 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede geuit omtrent de opzegvergoeding die wij in rekening hebben gebracht. In de bijlage van uw klacht geeft u aan dat u onder andere ontevreden bent over de betaalwijze...
Een klant heeft bezwaar gemaakt tegen een opgelegde overstapboete door Essent. De klant vindt de boete onterecht en heeft hierover een klacht ingediend. Deze klacht is inmiddels opgelost.
Zie bijgevoegd bestand
zodra Essent de opgelegde overstapboete interkt
Bericht van Robin van Klacht.nl
10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.
Bericht van Robin van Klacht.nl
10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen
Bericht van Robin van Klacht.nl
10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht
Heeft op 29 juni 2015 om 12:01 geantwoord
Beste Dirksijmons,
Op 27 juni 2015 heeft u via www.klacht.nl uw onvrede geuit omtrent de opzegvergoeding die wij in rekening hebben gebracht.
In de bijlage van uw klacht geeft u aan dat u onder andere ontevreden bent over de betaalwijze die Essent u aanbiedt, een teruggave die u moest krijgen en het feit dat er gevraagd wordt om uw geboortedatum ter controle van uw klantgegevens. U wilt vanwege uw klachten de opzegvergoeding niet betalen. Graag reageer ik op uw klachten.
Essent biedt haar klanten verschillende betaalwijzes aan. Dat is handmatige betaling, iDeal, Finbox en automatische incasso. Omdat u bij automatische incasso de meeste korting krijgt op de service- en administratiekosten stellen wij onze klanten hier van op de hoogte. Uiteraard blijft het uw keuze en bent u nergens toe verplicht.
De teruggave van uw jaarafrekening hebben wij na verrekening van een openstaand voorschot dezelfde maand teruggestort op uw rekening.
Wij vragen bij inkomende contacten om uw geboortedatum ter controle van uw klantgegevens. Dit is voor uw eigen privacy. De vraag voor uw klantnummer in het keuzemenu wordt niet als controlevraag gezien.
Op 6 juni 2013 heeft u een driejarige overeenkomst aangevraagd. Op 30 januari 2014 heeft u telefonisch contact opgenomen om te vragen wat uw overeenkomst precies is en wat dit inhoudt. Wij hebben u hier uitleg over gegeven. Essent mag een opzegvergoeding in rekening brengen bij beëindiging van een overeenkomst met een bepaalde looptijd. Dit is bij u het geval. Wij gaan de opzegvergoeding niet laten vervallen.
Omdat u zelf heeft aangegeven dat u telefonisch niet benadert wenst te worden heb ik onze reactie direct op www.klacht.nl beschreven.
Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en beschouw uw klacht als afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare
Reactie van de melder van de klacht
10 jaren geleden - De klacht is niet opgelost, helaas komt Essent met enkele onwaarheden, bagatels en omissies, ik heb nu niet de tijd om dat verder te verduidelijken dus ik wil dat later doen, als dat tenminste mag van klacbt.nl
Reactie van de melder van de klacht
10 jaren geleden - Voor de duidelijkheid nog een PS: Essent handhaaft de boete.
Tip van onze consumentenexpert
Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.