Klacht: Misleiding van Essent

Mohaloui op 18 september 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 september 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte Mohaloui, Op deze website heeft u aangegeven dat u een klacht heeft over de hoogte van uw termijnbedrag en de aanmelding. Wij hebben uw klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid behandeld. Daar bied ik u mijn excuses voor...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 18 september 2015

Een klant van Essent heeft ervaren dat de energieleverancier op een vergelijkingssite als de voordeligste werd gepresenteerd, maar later bleek dat het voorschot voor elektriciteit negatief was vastgesteld. De klant beschouwt dit als misleiding. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Bij het zoeken naar de voordeligste energieleverancier, heb ik gebruik gemaakt van een vergelijkingssite..

Essent kwam heel ruim als voordeligste uit de bus.. Maar schijn bedriegt.. Het blijkt dat mijn voorschot voor electriciteit is vastgesteld op min 7 euro.. Dit is pure misleiding!!

Gewenste Oplossing:

Ontbinding van contract..

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

10 jaren geleden - Geachte Mohaloui, Op deze website heeft u aangegeven dat u een klacht heeft over de hoogte van uw termijnbedrag en de aanmelding. Wij hebben uw klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid behandeld. Daar bied ik u mijn excuses voor aan. Wij hebben al eerder met u gesproken over deze klacht en wij blijven bij ons standpunt wat wij op 15 september 2015 via klacht.nl aan u hebben medegedeeld. Wij vinden het spijtig dat wij uw klacht niet naar tevredenheid hebben kunnen afhandelen. Met vriendelijke groet, Henriette Essent Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 18 september 2015 om 11:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Mohaloui,

Op deze website heeft u aangegeven dat u een klacht heeft over de hoogte van uw termijnbedrag en de aanmelding. Wij hebben uw klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid behandeld. Daar bied ik u mijn excuses voor aan. Wij hebben al eerder met u gesproken over deze klacht en wij blijven bij ons standpunt wat wij op 15 september 2015 via klacht.nl aan u hebben medegedeeld. Wij vinden het spijtig dat wij uw klacht niet naar tevredenheid hebben kunnen afhandelen.

Met vriendelijke groet,
Henriette
Essent Klantenservice

Mohaloui

Heeft op 18 september 2015 om 11:43 geantwoord

Dat is, zoals verwacht, geen oplossing!!

De oplossing zal uiteindelijk toch uit jezelf moeten komen!! Bij deze zal Energie-direct de afkoopsommen voldoen.. Als de overstap definitief is, ben ik eindelijk af van Essent..
Een bedrijf dat zich als een 'prostituee' opstelt om klanten binnen te halen!! En wanneer de klanten een 'soa' oplopen geven ze niet thuis!!

Uiteindelijk is overstappen het beste, er is geen grond meer voor een normale relatie met Essent meer!! De werkwijze is beneden elk peil.. En waar ze een dikke voldoende op scoren, is het beledigen en schofferen van klanten..

Tevens is op dit moment de redactie van Kassa (VARA), het gedrag van Essent aan het onderzoeken betreft misleidende info op vergelijkingssites..

Dit alles doet denken aan WO2: een Duitse overmacht, RWE dus, die de normale mens haar wil oplegt!! En niet openstaat voor klachten en/of verbetering..

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie