Klacht: Misleiding van afsluiten 3 jarig contract

user-1255588 op 17 februari 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 19 februari 2016
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, mevrouw, U heeft 17 februari 2016 op deze site aangegeven dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het Midden en Klein Bedrijf. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 17 februari 2016

Samenvatting wordt geladen...

Mijn Klacht:

Niet wetend dat ik tot 31-01-2017 onder contract zit en dat ik hiervoor telefonisch akkoord voor gegeven heb. Ik heb hier niets ondertekend en sta er ook op dat ik daardoor vrij ben om te gaan waar ik wil. Jullie hebben laten zien niet goedkoop te zijn waardoor ik wegga ik hoop dat ik hier geen juridische stappen voor hoef te maken. In afwachting op jullie reactie teken ik.

Gewenste Oplossing:

Zodra ik krijg te horen dat het contract ontbonden is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 19 februari 2016 om 08:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

U heeft 17 februari 2016 op deze site aangegeven dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het Midden en Klein Bedrijf. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service hebben wij uw klacht doorgestuurd naar de juiste afdeling.

U geeft aan dat u niet op de hoogte bent van het bestaan van een overeenkomst met een bepaalde looptijd. Afdeling MKB heeft u meerdere malen telefonisch geprobeerd te bereiken om uw klacht te bespreken. Helaas is dat niet gelukt. Daarom heeft u een brief ontvangen met een reactie op uw klacht.

Op 6 januari 2014 hebben zij een aanvraag ontvangen voor een overeenkomst met bepaalde looptijd. Op 12 februari 2016 heeft u gekozen voor een andere leverancier. Zij hebben u hierna per brief op de hoogte gesteld van de gevolgen van deze overstap. De overeenkomst die u met Essent Zakelijk heeft is terecht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie