Klacht: incasso

FOHA op 08 juli 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 10 juli 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, mevrouw, U geeft op deze site aan dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het Midden en Klein Bedrijf. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service hebben wij uw...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 8 juli 2015

Een klant van Essent heeft herhaaldelijk contact opgenomen over een betalingsregeling voor een hoge jaarnota en heeft foto's van de meters gestuurd. Ondanks het voldoen aan de voorwaarden voor de regeling, ontving de klant een incasso van 740 euro, waarover onduidelijkheid bestond. De klant verzoekt om het vervallen van de incasso vanwege de gebrekkige communicatie van Essent.

Mijn Klacht:

Ik heb al lang contact met essent via mail en telefonisch voor een betalingsregeling van een belachelijk grote jaarnota. Foto’s van de meters gestuurd en de factuur zou 6 weken geblokkeerd worden. De betalingsregeling zou geregeld worden als ik voldeed aan het overmaken van de voorschotten die open stonden. Dat is direct gebeurd, dus wachtte ik op de betalingsregeling. Vervolgens krijg ik een incasso van 740 euro binnen waarop ik weer direct gebeld heb. Dit zou uitgezocht worden en later kreeg ik te horen dat ik het gewoon moest betalen. Aangezien ik vanaf 5 mei al correspondentie heb gevoerd en de communicatie bij Essent niet klopt wil ik graag dat de incasso vervalt.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als de boete vervalt en er excuses komen voor de slechte communicatie bij Essent.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 juli 2015 om 08:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

U geeft op deze site aan dat u een klacht heeft die betrekking heeft op het Midden en Klein Bedrijf. Afdeling MKB heeft een eigen Klantenservice en handelt alle correspondentie zelf af. Als service hebben wij uw klacht doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op. Ik heb uw klacht op deze website gesloten vanwege bovenstaande reden. Dit wil niet zeggen dat uw klacht is afgehandeld en opgelost, maar door mij doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

FOHA

Heeft op 13 juli 2015 om 13:18 geantwoord

Er is nog steeds geen oplossing, Essent heeft verder nog geen contact gezocht of iets ondernomen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie