Klacht: Geen opzegvergoeding

BritteL op 02 oktober 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 2 oktober 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw, TIjdens de telefoongesprekken die we hebben gehad zijn we tot een oplossing gekomen. Als oplossing bieden we u aan dat we alsnog de opzegvergoeding gaan vergoeden. Wel is het nodig dat u nogmaals de eindafrekening toestuurt naar ons....

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 2 oktober 2015

Een klant van Essent heeft een probleem ervaren met de opzegvergoeding na zijn overstap naar het bedrijf. Na het invullen en opsturen van het formulier, kreeg hij te horen dat het formulier niet in het systeem stond en dat hij een nieuw exemplaar moest aanvragen. Uiteindelijk ontving hij bericht dat de vergoeding niet kon worden uitgekeerd omdat het formulier niet binnen de gestelde termijn was ontvangen, wat leidde tot frustratie bij de klant.

Mijn Klacht:

Toen ik overgestapt ben naar Essent heb ik telefonisch contact gehad over een opzegvergoedingsformulier met een medewerker. Ik heb hem daarna ingevuld en per post verstuurd. Ik heb een paar weken geleden telefonisch contact gehad met een medewerker en ook meteen gevraagd van de opzegvergoeding. Ze zei eerst dat ze hem in het systeem zag staan en dat het goed was en later was dit toch niet het geval. Ze zou me een nieuw formulier toesturen zodat ik hem nog een keer naar hun toe kon opsturen. Nu kreeg ik een bericht dat ik dus niet me geld terug krijg, omdat het niet binnen 3 maanden is verstuurd volgens hen. Ik heb later weer met een medewerker gesproken en heeft mijn probleem niet kunnen oplossen. Ik ben hier woedend over, ik heb het opgestuurd en hun zijn het kwijt geraakt.. Daar gaat €200,- !!! Ik vind het raar dat een medewerker ook nog een keer een opzegformulier heeft toegestuurd terwijl het buiten hun periode valt..

Gewenste Oplossing:

Ik wil heel graag mijn opzegvergoeding krijgen zoals het hoort! Ik heb het op tijd opgestuurd en hun zijn het kwijt geraakt!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 02 oktober 2015 om 08:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie