Klacht: Essent slecht voor vaste klanten

rienvanesch op 10 juni 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 10 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer Van Esch, Ik heb zojuist telefonisch contact met u gehad over uw klacht. U heeft aangegeven dat u graag als bestaande klant dezelfde aanbieding krijgt als nieuwe klanten. Ik heb u verteld dat wij deze aanbieding niet aan...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 10 juni 2015

Een klant van Essent uit Alkmaar uit zijn onvrede over een kortingsactie die alleen voor nieuwe klanten geldt. Ondanks een lange klantenrelatie van 30 jaar, kreeg hij te horen dat de korting van 225 euro niet van toepassing was voor bestaande klanten. De klant voelt zich benadeeld en vindt het onterecht dat loyaliteit niet wordt beloond.

Mijn Klacht:

Afgelopen weekend naar Media markt in Alkmaar geweest .We zagen er grote borden hangen met de tekst: 225 EURO korting als je klant word bij Essent . We kochten er voor 900 EURO aan foto apparatuur en werden door verwezen naar een medewerker van Essent.
Deze vertelde ons na gebeld te hebben naar ’s Bosch dat deze actie niet geldig is voor vaste klanten.
Mijn vraag is nu hebben ze bij Essent liever een nieuwe klant voor een korte periode of iemand die al 30jaar klant is.
Voor ons konden ze niks doen.
Ik vind het een SCHANDE

Gewenste Oplossing:

Wij zijn tevreden wanneer we het zelfde behandeld worden als een nieuwe klant!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 juni 2015 om 13:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van Esch,

Ik heb zojuist telefonisch contact met u gehad over uw klacht. U heeft aangegeven dat u graag als bestaande klant dezelfde aanbieding krijgt als nieuwe klanten. Ik heb u verteld dat wij deze aanbieding niet aan u kunnen geven. Wel hebben wij voor onze bestaande klanten andere aanbiedingen. U heeft verteld als dit de normale aanbiedingen zijn, deze niet hoeft te weten. Tevens geeft u aan dat uw klacht niet opgelost is tenzij u een bedrag van 225 euro ontvangt. Ik heb aangegeven dat dit niet kan en het jammer is dat we niet samen tot een oplossing zijn kunnen komen.
Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

rienvanesch

Heeft op 10 juni 2015 om 20:27 geantwoord

OPLOSSING ? Er is geen oplossing.
Essent zegt dat wij een bedrag van 225 EURO willen ontvangen,dit is NIET juist.Een nieuwe klant krijgt 225 EURO
korting bij Media markt,hier zijn wij ook mee tevreden.
De"normale"aanbiedingen krijgen wij al via mail en post.
Wij zijn genoodzaakt een andere leverancier te zoeken omdat wij vinden dat Essent zo geen vaste klanten kan behandelen. P.S.een oplossing staat ergens anders voor.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie