Klacht: Eindafrekening

Samantha Riethorst op 18 april 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 april 2016
Reactie van het bedrijf:

Geachte mevrouw Riethorst, Ik vind het erg jammer om te horen dat u niet tevreden bent over Essent. Bij het indienen van de opzegvergoeding staan er op onze website voorwaarden hierover. In deze voorwaarden staat beschreven dat wij uitsluitend de...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 18 april 2016

Een klant van Essent heeft problemen ervaren met de eindafrekening en de beloftes rondom kosten en opzegvergoedingen. Ondanks eerdere toezeggingen dat de opzegvergoeding van Eneco en het Toon-abonnement vergoed zouden worden, zijn deze claims afgewezen. De klant is teleurgesteld over de gang van zaken en de communicatie met Essent.

Mijn Klacht:

Ik werd vorig jaar aangesproken met een leuke aanbieding van essent. Ik had toen duidelijke vragen etc. Gesteld over kosten en opzegvergoedingen etc. Er werd mij toen verteld dat dit allemaal betaald zou worden zelfs mijn toon abonement van eneco. Toen ik mijn afrekening van toon declareerde bij jullie werd deze al gelijk geweigerd wat jullie wel beloofd hadden te betalen…. En daarna waren er nog een paar punten wat niet echt soepel verliep. En nu waar ik het meeste van baal is dat ik mijn eindafrekening heb van jullie en dat ik mijn opzegvergoeding niet uitbetaald krijg van eneco!! Ik heb deze gewoon volgens de normale methode via jullie site ingediend en heb hier een bevestiging van gekregen. Nu had ik net gebeld en werd er gezegd dat je dit niet uitbetaald krijg omdat ik binnen een jaar weg ben gegaan…. Dit staat echter nergens beschreven en ook niet in jullie bericht die ik kreeg.. Ik heb hier gewoon recht op een bedrag van 250 euro. Ik heb toen ik wilde opzeggen ook contact met jullie opgenomen om dit voor de zekerheid te vragen omdat ik al extra kosten door jullie gemaakt heb en dit is toen ook niet aan mij verteld.

Gewenste Oplossing:

Als ik gewoon die opzeg vergoeding van 250 euro terug krijg waar ik recht op heb... Zou dan misschien in de toekomst nog overwegen om toch nog terug te gaan naar essent anders niet. Want de kosten lopen nu alleen maar op.....

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 18 april 2016 om 11:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Riethorst,

Ik vind het erg jammer om te horen dat u niet tevreden bent over Essent. Bij het indienen van de opzegvergoeding staan er op onze website voorwaarden hierover. In deze voorwaarden staat beschreven dat wij uitsluitend de opzegvergoeding terug betalen. Welkomstgeschenken of cadeaus die u heeft ontvangen bij het aangaan van uw energieovereenkomst en die nu worden teruggevorderd, vergoeden wij niet. Tevens staat in deze voorwaarden ook beschreven dat wanneer u de leveringsovereenkomst binnen het eerste jaar na aanmelding opzegt of een betalingsachterstand heeft op het moment dat we de vergoeding willen overmaken, keren wij de opzegvergoeding niet aan u uit. In uw geval heeft u de overeenkomst binnen 1 jaar opgezegd.

Wij kunnen dus niet aan uw voorstel voldoen om de opzegvergoeding alsnog aan u uit te keren.
Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat u had verwacht, mijn excuses daarvoor.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie