Klacht: Betalingsreging

Maartenvanek44 op 06 april 2019 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn klacht is de volgende.Een jaar geleden heb ik een contract bij Essent afgesloten,mijn maandbedrag was 45 Euro.Aan het einde van het jaar kreeg ik de mededeling dat mijn verbruik op jaarbasis meer dan 600 op jaar basis meer was.Ik kon daar een betalingsregeling voor treffen van 94 Euro per maand,een andere optie was er volgens hun niet.Mijn maandbedrag ging vervolgens eerst van 45 naar 107 en vervolgens naar 136 Euro!

Mijn termijnbedrag betaal ik ondanks de enorme verhoging gewoon.Ook heb ik mij gewoon aan de betalingsregeling gehouden,op een keer na.Ik ben gewoon bereid om mij aan de regeling te houden,maar Essent wenst ineens het gehele bedrag van bijna 300 Euro te willen hebben onder bedreiging mij af te sluiten en de overeenkomst te ontbinden.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als Essent met een fatsoenlijke regeling komt.ik betaal 136 Euro en dat voor iemand die alleen woont,daar komt dus 94 Euro betalingsregeling bij! Dat is belachelijk.Dan nog kosten voor incasso,dat is 40 Euro.Waar zitten die kosten in? Toch niet voor een postzegel of zo?

Ik ben tevreden met een totaal maandbedrag van 160 Euro per maand.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 april 2019 om 14:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo Maarten,

Het klinkt als een ontzettend vervelende situatie. En toch zie ik dat je tot op heden geen contact hebt opgenomen behalve via deze weg. Ik heb je daarom proberen te bellen. Echter is het telefoonnummer dat wij hebben niet in gebruik. Dit is natuurlijk niet ideaal.

Graag wilde ik met je tot een compromis komen betreft een betaalregeling. Dit kan namelijk alleen telefonisch. Ik wil je daarom vragen om telefonisch contact op te nemen via 0900-1550 (alleen de gebruikelijke kosten). Dan kunnen we een goede regeling met je treffen.

Wat betreft de aanmaankosten, deze zijn wettelijk betaald. En is bedoeld als boete op te late betalingen. Wanneer een betaling namelijk niet op tijd wordt voldaan, komt er een herinneringsmail. Daarna komen de aanmaankosten pas. Dit is een heel proces en staan ook vermeld in de aanmeldvoorwaarden. Het is niet leuk, maar het hoort er allemaal bij.

Ik hoor daarom graag telefonisch van je zodat we samen duidelijke afspraken kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Sharona
Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Hoe zo kan het alleen telefonisch? Heb maanden gewacht op de beloofde tablet..dat is geregeld zonder te bellen,maar middels email.Sla dus geen wartaal uit! Het is voor u overigens menneer! Mensen bij hun voornaam noemen,doet u maar bij uw vrienden of familie! Voor u ben ik Dhr. van Ek en geen Maarten!

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Mensen met een fatsoelijke opvoeding spreken mensen nooit en te nimmer met jij aan en niet bij hun voornaam! Uw reactie is wat dat betreft al onbeschoft. Zou mij als werkgever diep schamen voor u.

Maartenvanek44

Heeft op 10 mei 2019 om 13:59 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik kreeg vandaag bericht dat ik 22-05-2019 af word gesloten.Heb helemaal geen achterstand wat betreft mijn termijnbetaling,kan ik allemaal schriftelijk overleggen,er staat slecht's een bedrag van 94,67 open welke ik gewoon netjes volgende maand zou betalen.
Heb nu contact gezocht met Radar,want naast die dubieuze verkopers van hun is het afsluiten van een klant die elke maand netjes zijn termijn betaling overmaakt wel heel erg raar.
De 94,67 die nog open staat is de laatste termijnbetaling van een betalingsregeling die ik heb getroffen omdat ik blijkbaar meer had verbruikt,niet dat ik dat geloof.Ik ben immers zelden thuis,maar oke.
Van de zes termijnen heb ik netjes vijf betaald,hoef er nog maar een,dat heeft blijkbaar geen effect.
Essent wi dat ik 350 euro betaal als zogenaamde borg en dat terwijl ik helemaal geen achterstand heb!
Nou ja,Radar zal uitkomst bieden.

Bericht van Essent

5 jaren geleden - Beste Maarten, Wat ontzettend vervelend dat de betalingen en afspraken niet goed lopen. Echter heb ik je eerder gevraagd om telefonisch contact op te nemen. Dit om samen tot een oplossing te komen. Graag zou ik je willen bellen, maar het telefoonnummer dat wij van je hebben, is niet in gebruik. Hierdoor is er tot op heden geen contact geweest en en zijn de kosten alleen maar opgelopen. Daarnaast zijn we zelfs bij je langs geweest. Ook hieruit is geen contact gekomen. De brief van de Einde Levering is op 15 april al naar je verstuurd en hebben we meerdere malen gebeld en gemaild. Steeds zonder gehoor. Ik vind het enorm jammer dat je geen contact met ons opneemt, buiten deze klachtensite om. Hierdoor komen we niet tot een oplossing en loopt het proces gewoon door. Daarom wil ik je nogmaals vragen om telefonisch contact op te nemen: 0900-1550. Met vriendelijke groet, Sharona Essent Webcare

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Geachte Sharona Woensdag a.s ben ik in de gelegenheid om u te contacteren. Ik heb goede hoop dat wij er uit gaan komen.

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Het telefonisch contact heeft dus geen enkel resultaat gehad.Er staat niks meer open,echter omdat er aanmaningskosten zijn gemaakt wilt u mij af gaan sluiten,mits ik 350 euro aan u over ga maken. Dat is uw manier om iets op te lossen?De aanmaningskosten waren twee maal 20 is samen 40 Euro! Zijn voldaan!Nee u wilt 350 Euro van mij. De klacht gaat nu ook op Facebook.De wereld op zijn kop! Niks open hebben staan en toch af worden gesloten!

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Het is opgelost.Ik heb een nieuwe leverancier en heb geen waarborg hoeven betalen,hetgeen ook raar zou zijn gezien het feit dat ik geen achterstanden had. Dikke doei

Alle klachten die gemeld zijn door