Klacht: Afsluiting leveringsovereenkomst terwijl er een afspraak is

op 17 maart 2019 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik zit zins 22 januari in de schuldhulpverlening zo als zovelen , en heb ook Essent daar van op de hoogte gesteld, ik kreeg van hun een uitstel tot min eind Mei 2019,nu sturen ze een brief gedateerd op 14 maart 2019 dat ik binnen 14 dagen na dagtekening even 355,00 euro moet voldoen , anders wordt overeenkomst per 17 April 2019 ontbonden,terwijl ik bewijs van gemeente tot toelating gestuurd heb, ga nooit naar Essent het zijn gewoon smerige honden,ze hebben me ook niet op gewezen dat je hulp via hun kan aanvragen ze horen je daar op te wijzen !,dan hadden zij jou moeten doorsturen naar een schuldhulp instantie van gemeente, tevens heb ik een oproep voor rechtbank

wil hebben dat zij zich minimaal houden aan afspraak van uitstel eind Mei 2019 en de zaak bevriezen en overeenkomst in stand houden, tevens heb ik een oproep voor de rechtbank te verschijnen

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

4 dagen geleden - Bedankt voor uw bericht meneer Speijer. Het is een vervelende situatie waar u momenteel in zit. Extra vervelend dat het bij ons dan ook is gekomen tot een einde levering. U geeft aan dat u Essent op de hoogte heeft gesteld van de toelating van de schuldhulpverlening. Hiervan is echter niets bekend bij ons. Daarom is ook de einde levering ingeschoten na het niet nakomen van de gemaakte afspraken. Vandaag heeft u ook telefonisch gesproken met één van mijn collega's. Ik vertrouw er ook op dat het gesprek duidelijk is geweest. En wij horen graag van uw bewindvoerder na de uitspraak in de rechtbank. Met vriendelijke groet, Essent Webcare

Reactie van de melder van de klacht koekpadje

4 dagen geleden - Nou heb wel zeker bewijs gemaild,maar Essent zegt overal nee en niet op,maar stuur alsnog opnieuw bewijs toe zowel rechtbank als schuldhulpverlening, laat maar weten waar het heen moet Ben niet eens met gang van zaken

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Essent

2 dagen geleden - Goedemiddag, Ik kan mij voorstellen dat u de situatie erg vervelend vindt. Ik wil u echt adviseren om te vragen of een contactpersoon van schuldhulpverlening even contact met ons opneemt. Uw contactpersoon kan ons bellen via 0900-1550 en vragen naar de betreffende afdeling. Ik kan helaas geen informatie terugvinden over uitstel tot mei 2019 of officiële bevestiging van de schuldhulpverlening. Dit kan ook nogmaals worden doorgemaild naar webcare@essent.nl. Vermeld daarbij uw klantnummer 0170423801. Vriendelijke groet, Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht koekpadje

2 dagen geleden - Heb reeds bewijsstukken gestuurd naar webcare@essent.nl maar wordt opgepakt door klantenservice@essent.nl beetje raar wil wel snel antwoord dit I.V.M afsluiting

Alle klachten die gemeld zijn door koekpadje