Klacht: Erg trage uitbetaling levensverz. Nationale Nederlanden

op 18 maart 2017 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Meer dan 22 jaren geleden ben ik ge-emigreerd naar een groot land buiten Europa. Inmiddels ben ik gepensioneerd en probeer van de Nat. Ned. een oude polis uitgekeerd te krijgen om mijn pensioen aan te vullen met een relatief beperkt eenmalig bedrag van circa 6.000 Euros.
Ruim voor de vervaldatum heb ik alle benodigde formulieren ingevuld en van de Nat. Ned. een bevestiging ontvangen dat alles in orde is. Een volle maand NA de vervaldatum stuur ik per email een herinnering op dat ik nog steeds geen geld heb ontvangen. Met uitzondering van een ge-automatiseerd bevestiging-antwoord, gebeurt er verder niets.
Weer vijf weken later ga ik maar eens “long-distance” bellen en na 15 minuten wachten komt er een juffrouw aan de lijn, die (na 10 minuten uitzoeken) ook niet begrijpt waarom er nog steeds geen geld verstuurd is, want alles is in orde. Zij belooft telefonisch en via een extra email dat er zo spoedig mogelijk een uitkering volgt. Weer twee dagen later volgt er een ludieke email van de afdeling “Operations-Team-Uitkeringen” dat er geen uitkering kan plaats vinden omdat er geen KOPIE van de Bank-Pas aanwezig is in het dossier, wat een nonsens !!!
Weer twee dagen later belt er een mevrouw van de afdeling “Klachten” en vertelt hetzelfde verhaal met de aanvulling “er mag ook een Screen-Print van Uw Girotel details opgestuurd worden”. Klaarblijkelijk gelden er bij de Nat. Ned. geen privacy regels en gebruiken zij ieder trucje om uitbetaling aan een buitenlander met een oude Giro-Rekening te vertragen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik mijn geld (met vergoeding van verloren rente en gemaakte extra Phone-kosten) op mijn Giro-Rekening gestort krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Nederlanden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Nederlanden

Heeft op 20 maart 2017 om 14:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Best Ch. Ock,

Dank voor het delen van uw klacht. Uw klacht was gelukkig al bij ons bekend en in behandeling genomen. U heeft inmiddels via e-mail een toelichting ontvangen van mijn collega van de betreffende afdeling. Indien u vragen heeft over deze toelichting kunt u deze uiteraard aan haar stellen.

Wij hopen dat de toelichting voor u voldoende is zodat we spoedig een uitbetaling aan u kunnen doen.

Met vriendelijke groet,
Leon
NN Webcare

Heeft op 27 maart 2017 om 15:58 geantwoord

Via aparte e-mail antwoord gegeven, dus de klacht is nog in behandeling.

Alle klachten die gemeld zijn door Ch. Ock.