Klacht: er word ten onrechte huur van een geiser ingehouden

op 21 juni 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Vanaf 1-10-2015 hebben wij een contract bij eneco.
en er word bij de afrekening ten onrechte huur van een geiser afgeschreven terwijl wij geen geiser hebben.
Na div malen gebeld te hebben word ons beloofd dat dit recht getrokken word maar vandaag 21-6 2016 weer 11 euro huur geiser afgeschreven.Na mail contact kregen wij dit antwoord.
U geeft aan dat u berekend wordt voor een huurtoestel en u geen huurtoestel heeft.

Dit is correct. Het huurtoestel van de oude bewoner is verwijderd en niet op de juiste wijze bij ons afgemeld, hierdoor leek het voor ons of het toestel nog aanwezig is. U wordt dan via Eneco Services automatisch berekend in uw maandelijkse voorschot.

Excuses hiervoor wij gaan het administratief afhandelen en ervoor zorgen dat de incasso voor u met terugwerkende kracht wordt beëindigd.

U zal van ons een correctienota ontvangen en het teveel betaalde bedrag van ons terug ontvangen. Dit heeft ongeveer een verwerkingstijd van 4 tot 6 weken.

we zijn inmiddels weer 2 maanden verder en het is nog steeds niet verwerkt.

stop het afschrijven van de huur geiser die wij niet hebben en geef het te veel en ten onrecht betaalde bedrag terug.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 21 juni 2016 om 14:00 geantwoord

Beste heer, mevrouw De Jong,

Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp volkomen dat de gang van zaken u verbaast. Ik betreur ook dat het klaarblijkelijk nog steeds niet adequaat is opgelost.

Om het alsnog allemaal voor u in orde te maken, heb ik het direct neergelegd bij ons Installatiebedrijf (zij gaan hier over) met het dringende verzoek het met spoed te regelen. Zij nemen hier omtrent in de loop van deze week ook nog even telefonisch contact met u op.

Excuses voor de gang van zaken, maar we lossen het deze week nog voor u op.

Martijn, Eneco

Heeft op 21 juni 2016 om 14:13 geantwoord

bedankt dat U dit heeft door gegeven aan het installatie bedrijf maar wanneer stop de afschrijving en krijg ik mijn geld terug????

Bericht van Eneco

11 maanden geleden - Beste Hennie, Bedankt voor uw reactie. De afschrijvingen dan per heden, zij maken dat in orde. Vervolgens worden de bedragen die onterecht zijn afgeschreven met terugwerkende kracht weer aan u over. Dat is dan binnen een aantal weken, ook daar gaat het Installatiebedrijf uiteindelijk over. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door hennie101