Klacht: Eneco verwarrend met wijziging nota en overstap

op 18 januari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik ben jarenlang klant geweest bij Eneco. Nu komt het. Ik ben overgestapt naar Essent, echter eind 2013 kwam men ineens met n correctienota van 2012 !!! Terwijl ikdeze jaarnota betaald had met doorgegeven standen en geen geschatte standen zoals hun beweren. Afijn, de jaarnota erachteraan. Ik kon n regeling treffen voor beide bedragen. Ca 300 en ca 400. Let op nu. Ik belde en ik had n regeling voor beide bedragen. Krijg ik echter voor een n regeling, terwijl mij mondeling is toegezegd dat dit meegenomen zou worden als de jaarnota bijbetaald moest worden. Eerst moest t in 6 termijnen, toen in 10 termijnen en toen ik belde vernam ik dat ik 210 euro boete kreeg die betaald moest worden per direkt. Ze zetten me dus voor blok omdat ik ben overgestapt. De kosten worden vergoed alleen duurt dit 6 weken voor ik t terugkrijg. En als de overstapboete, bij aanvang vh 3 jarig contract is mij verteld dat bij overstap geen bodte zou krijgen, ben dus voorgelogen. Nu dreigt de regeling te vervallen vanwege de overstapboete. Eerder had ik als klant ook n regeling die 3.5 jaar duurde en ik netjes betaald hebt en nu doet men moeilijk. Wantrouwig denk. En dat de correctienota pas n jaar later komt is ook vreemd, en controleren kan niet meer want ze zijn zo slim om die van mijn eneco te hebben verwijderd. Hoor van meerderen dat er gesjoemelt wordt aangaande correctienotas. Kortom, overstappen wordt gestraft. Nu proberen ze me terug te winnen als klant en dan kan er wel n regeling blijkbaar en vervalt de boete. Het rommelt dus van alle kanten en geen mens die nog iets vd notas en eindnotas snapt tegenwoordig. Eerst wel n regeling, maar ivm overstapboete nu ineens niet. 50 per maand kan ik aflossen en lijkt me n redelijk voorstel. Daarnaast dus die boetebedrag die dan wel ineens betaald word, maar niet vrijdag 16 jan zeggen dat t nu direkt betaald moest worden. Ik betaal 50 pmnd en zodra de nieuwe leverancier die 210 vergoed aan mij, duurt 6 weken, krijgt men dit beboetedrag ineens gestort. Laten ze dit zwart op t zetten, dan is er geen misverstand meer mogelijk en dan is dat probleem opgelost.

Ik los netjes 50 pmd af, ca 14 maanden en boetebedrag a 210 (2 producten a 100) binnen 30 dagen ineens 210 euro.

Nb, van eind 2010 tm zomer 2013 lostte ik ca 2800 af!!!!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht kreeftje68

3 jaren geleden - Heden een email met de volgende tekst: Geachte........ Graag reageer ik op uw e-mail van 15 januari 2014 waarin u aangeeft dat u een betalingsregeling wilt afspreken over uw jaar- en eindnota. U geeft aan dat u maximaal 50 euro per maand kunt aflossen. Ik kan me goed voorstellen dat u een groot bedrag niet in één keer wenst te voldoen. Graag geef ik u meer uitleg. Uit uw gegevens maak ik op dat u op vrijdag 17 januari 2014, telefonisch contact heeft gehad met een van onze medewerkers. Tijdens dit gesprek is er met u afgesproken dat u een bedrag van 202,36 euro overmaakt en uiterlijk 21 januari 2014 zelf contact met ons opneemt. Indien wij de betaling in onze administratie zien staan, treffen we een nieuwe betalingsregeling met u. Op dit moment zie ik uw betaling nog niet in onze administratie. Indien u de betaling nog niet heeft voldaan verzoek ik u deze alsnog per direct te voldoen. Indien wij voor 21 januari 2014 geen betaling van u ontvangen, kunnen we niets voor u betekenen met betrekking tot een betalingsregeling. SAMENGEVAT: DE OVERSTAPBOETE 202,36 (2 producten a 100,01) NEKT DE REGELING, DAAR KOMT HET OP NEER. M.A.W. JE HAD NIET MOETEN OVERSTAPPEN ..........terwijl ik eerder als vaste klant 2800 afloste 3,5 jaar lang en nu doen ze moelijk voor ca 750......terwijl ik bereid bent om 50 pmnd te betalen (!!) buiten die boetenota om uiteraard....Snap u het nog? Heb de nieuwe leverancier verzocht om dit z.s.m. te vergoeden! Snij nu mezelf dus in de vingers met overstapkosten!!! Achteraf...........

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 13 juni 2014 om 08:52 geantwoord

Klacht is reeds op 27 januari 2014 per e-mail afgehandeld. Gezien de persoonlijke situatie van de klant hebben wij toen nogmaals een betalingsregeling aangeboden. Deze zijn we overeengekomen en is momenteel nog actief.

Alle klachten die gemeld zijn door kreeftje68