Klacht: Eneco verhoogt de boilerhuur met 33%….

M.van Gerven op 14 maart 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Heb 20 jaar geleden een nieuwe boiler gehuurd van eneco. Betaal al 20 jaar lang 10 euro per maand voor dat ding.
Nu gaat Enenco de huur verhogen naar 13,35 per maand.
Dat is meer dan 30% verhoging….
Omdat, zo schrijven zij de onderhoudskosten en personeelskosten duurder zijn geworden.
Maar, de boiler is onderhoudsvrij, ze zijn geloof 2x in 20 jaar geweest omdat de boiler stuk was.
Ze komen ook niet 1x per jaar langs om te kijken of alles nog in orde is, nee de boiler is onderhoudsvrij, dus dat hoeft niet.
Ik kan wel een nieuwe boiler krijgen, nou ja huren dan, maar dat doe ik dus niet, want dan hang ik weer voor min.10 tot 15 jaar aan de pan.
En dat is ook nog niet erg, maar als ik nog een lopend contract heb, en ik ga dood,( ben al op leeftijd), dan moeten mijn kinderen maar zien dat ze huurcontract over kunnen doen aan de volgende huurder. Als die die nee zegt, moeten mijn kinderen de rest van de contractduur blijven betalen.
Zijn hier mensen die het ook niet eens zijn met de boiler huurverhoging?

Voor mensen die geen huurcontract meer hebben,zoals ik, GEEN HUURVERHOGING !!!!!!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, van Gerven, Het is begrijpelijk dat u duidelijkheid wilt betreffende de huurverhoging. Ik wil samen met u nagaan wat de mogelijkheden zijn. Om goed voor u na te kunnen gaan wat er precies aan de hand is wil ik u vragen om uw klantnummer toe te voegen aan de aanvullende gegevens. Stuurt u mij een bericht als het klantnummer is toegevoegd? Met vriendelijke groet, Raischrie Webcare

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

8 maanden geleden - Hoe kom ik bij die aanvullende gegevens ? Ik wil hier niet mijn klantnr. Zo neer zetten.

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

8 maanden geleden - 1679.... klantnr. M.van G...... Moordrecht.

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

8 maanden geleden - Óp 14 maart klacht geplaatst, op 15 maart bericht van Enenco RAISCHRIE Webcare, behandeling in behandeling....... Het is mu 21 Maart........daarna radio stilte, is dit de manier van Eneco om klachten af te handelen.?????????

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, van Gerven, Excuus voor de late reactie. Uw berichten waren niet helemaal goed binnengekomen. Ik heb u net proberen te bereiken betreffende de huurverhoging van de boiler. Helaas trof ik u niet aanwezig en heb ik uw voicemail ingesproken. Later vandaag zal ik u nog een keer bellen zodat we de huurverhoging kunnen bespreken. Met vriendelijke groet, Kim Webcare

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

8 maanden geleden - Beste kim, ik was vanmorgen gewoon thuis, en er is niet gebeld,ook op mijn gsm staat niet vermeld dat ik n gesprek heb gemist..... Gelieve niet de voicemail in te spreken, die gebruik ik niet. Anders heeft u n verkeerd 06 nr. Groet.M.v.Gerven

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

8 maanden geleden - Het is ALWEER een week later........Iedere keer is het 1 week radio stilte, terwijl ik gelijk antwoord geef. Krijg ik wel op 23 maart een jouw mening is belangrijk voor ons!! Natuurlijk. Ik ga het hele boiler gedoe maar opzeggen.

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste meneer van Gerven, Eneco snapt dat het niet leuk is om na zoveel jaar een boiler te huren ineens huur verhoging te krijgen. Niemand vindt dat leuk. Echter gezien de prijsontwikkeling van arbeid en huur ziet Eneco zich genoodzaakt deze prijs verhoging op te leggen, Wel is Eneco verplicht deze eenzijdige huurverhoging kenbaar te maken aan onze klanten. Een klant mag de huur opzeggen. Het is ook helemaal niet nodig om een nieuwe boiler aan te schaffen. De levensduur van een boiler kan richting de 35 jaar. Het klopt dat u geen onderhoud krijgt omdat dit duurzame product geen onderhoud behoeft. Het termijn aan huur betaalt u omdat Eneco, door dit toestel op uw adres geïnstalleerd te hebben voorziet in uw warm water voorziening. Overigens is niemand verplicht deze huur aan te houden. Iedere klant is vrij om gebruik te maken van een boiler van Eneco. Gezien de lange tijd, dat u voor deze boiler betaald heeft en de leeftijd van de boiler zelf, kunnen wij u de boiler aanbieden voor een eenmalig bedrag van 115 Euro. Dit is 100 Euro, minimale economische waarde van de boiler, plus 15 Euro aan administratie. Wanneer u op dit voorstel ingaat heeft u na afschrijving van het totaalbedrag van 115 Euro geen verplichtingen meer naar Eneco en bent u eigenaar van de Boiler. Bovendien hoeft u uw kinderen niet te belasten met een doorlopende huur van Eneco bij een eventueel overlijden. Ik kan helaas niets doen aan de aangekondigde huur verhoging echter als u op het voorstel wilt ingaan dat wacht ik uw reactie af. Ik zal de papieren dan voor u in orde maken en dit naar uw E-mail, als bijlage, toesturen. Inn afwachting van uw antwoord. Met vriendelijke groeten. John Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

8 maanden geleden - John, Maak de papieren maar klaar, dan ontvang ik die per email. M.van Gerven

Reactie van de melder van de klacht M.van Gerven

7 maanden geleden - Vanaf 14 maart ben ik hier nu al mee bezig ! Vorige week heb ik al gevraagd om papieren van beëindiging van het huurcontract. Nu zijn we weer een week verder.... KAN IK NU DE PAPIEREN KRIJGEN PER EMAIL ? Graag.

Bericht van Eneco

7 maanden geleden - Beste meneer van Gerven, De brief inclusief afkoopformulier heb ik naar uw E-mail adres verzonden. Wij zien het formulier graag retour zodat wij alles administratief kunnen verwerken. Vertrouwende u van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groeten. John Webcare

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 27 mei 2021 om 08:33 geantwoord

Klant heeft de papieren voor afkoop van de boiler inmiddels ontvangen. Deze zijn ondertekend retour gezonden. Het bedrag van 115 euro is inmiddels van de rekening van de klant afgeschreven. De huur boiler is uit onze administratie geschreven. Vanaf 30 april 2021 is de klant eigenaar van de boiler. Er is geen huur overeenkomst meer.

Alle klachten die gemeld zijn door M.van Gerven