Klacht: Eneco stroom? 1 halen, 2 betalen!

op 03 oktober 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik heb een normaal verbruik van ca 3105KwH per jaar, ik krijg van eneco nog netjes een overzicht in september met een normale forecast, met wat ik maandelijks verbruik waarbij eneco mijn jaar verbruik op 3100KwH wordt ingeschat. Dit ligt in lijn met vorig jaar en het jaar daarvoor. Er is bij mij thuis niets aan apparatuur of gebruik gewijzigd. Tot zover klopt het dus allemaal en ik zie op het overzicht van eneco in september dat mijn verbruik gewoon op schema ligt. Komt deze week de jaarrekening, en daarop zou ik ineens meer dan 6200KWH gebruikt hebben? Vreemd dit verbruik kan ik nergens terugvinden, en die cijfers heb ik echt van eneco zelf gekregen en dus niet zelf bij elkaar verzonnen. Of ik even 900 euro wil bij betalen en ook of ik even vanaf nu 85 euro extra per maand wil betalen. Na een klacht te hebben ingediend wil eneco alleen uitleg geven over de jaarrekening en niet kijken waarom en wanneer mijn verbruik zo hoog was. Er blijkt namelijk uit niets dat ik ergens 6200KwH (3100 meer=dubbel zoveel) verbruikt heb. Ik wil een oplossing en graag betalen maar wel voor dat wat ik verbruikt heb. En dat is eerder 3100KwH en zeker geen 6200 KwH. Eneco zegt mij alleen te kunnen helpen met besparingstipjes. Maar als ze even eerst naar hun eigen cijfers zouden kijken kunnen ze zelf ook tellen en zien dat dit niet simpelweg niet klopt. Eneco regel dit eens even netjes! En neem deze klant eens eventjes serieus zeg! Zo ineens meer dan 1000 euro afschrijven van je rekening zonder enig bewijs dat ik dit verbruikt heb vind ik gewoon niet erg netjes. Jullie willen niet eens kijken naar wat jullie mij gestuurd hebben aan informatie. En erger dan zouden jullie ook tot de conclusie komen dat dit niet kan, kijk daar eerst eens naar voordat je je klant gaat bellen en vragen of ik verbruikstips nodig heb. Als dit de oorzaak was dan hadden jullie dat ook kunnen zien op de forecast van september, en daar stond in dat ik maar ca 3100KwH per jaar zou verbruiken. Het verbruik per periodes leveren namelijk helemaal geen raar beeld op. Eneco HELP MIJ!

Ik verwacht dat mijn klacht serieus genomen wordt en dat eneco eerst naar eigen cijfers kijkt voordat ze kiezen om mij in de put laten zitten. Ik betaal hetgeen ik verbruikt heb en dat ligt eerder in de lijn der verwachting van 3100KwH dan 6200KwH.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 04 oktober 2017 om 09:40 geantwoord

Beste meneer, mevrouw,

Ik kan me goed voorstellen dat zo'n hoog verbruik rauw op uw dak kan vallen. Als het kon zou ik u graag willen vertellen waar het hoge verbruik vandaan komt, maar helaas hebben wij niet de mogelijkheid om in uw meter te kijken. Het enige wat wij doen is op afstand de meterstand aflezen die wij gebruiken om het verbruik van het afgelopen jaar in rekening te brengen.

Bent u het niet eens met het verbruik, dan heeft u ten alle tijden de mogelijkheid om contact op te nemen met een netbeheerder. In uw geval is dit Stedin. Deze partij is verantwoordelijk voor uw meters en dus ook de registratie van het verbruik. Ik hoop voor u dat Stedin meer duidelijkheid over de zaak kan geven.

Vriendelijke groet,
Denise, Eneco Webcare

Heeft op 04 oktober 2017 om 17:36 geantwoord

Ik wil niet van het kastje naar de muur worden gestuurd. Jullie sturen mij een hoge rekening, dus klaag ik bij jullie. Ik vind dat niet vreemd en ik zie hier geen oplossing. Kennelijk moet ik er zelf achteraan! Wat vinden jullie er eigenlijk zelf van jullie klantondersteuning? Ik zit al vanaf 2003 bij jullie club, enige moeite om mij te houden doen jullie niet. Ik heb er een slecht gevoel bij, deze klant staat in de blubber en moet het maar uitzoeken met stedin....

Reactie van de melder van de klacht MRichtering

2 maanden geleden - Op jullie overzicht van september staan normale verbruikcijfers, die heb ik jullie opgestuurd. dat zijn dan toch de meterstanden die jullie hebben! Waar komt die 6200KwH vandaan (3100 extra). Bovendien ben ik geen klant van Stedin maar van jullie.

Alle klachten die gemeld zijn door MRichtering