Klacht: Eneco

op 19 april 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Wij zijn overgestapt van essent naar eneco door valse leugens aan de deur waar we helaas in zijn getrapt eneco zou voor ons voordeliger zijn en heel wat euro’s besparen wij hebben namelijk ook ons huis laten isoleren vorig jaar, alleen nu krijg ik bij eneco de jaar rekening met absurd meer kosten dan dat wij ooit gehad hebben en dan is het huis ook nog eens geïsoleerd + zijn er een aantel computers weg + aqaurums met lampen etc wij zijn dus zeer meer gaan zuinig doen met onze verbruik maar nu liggen de kosten zeer hoog opeens bij jullie wij gaan dit met een derde partij verder uitzoeken omdat dit gewoon absurd is en het ergste is dat ik nog 2 jaar bij deze oplichterij mee moet doen ook anders krijg ik een grote boeten.. ze zouden zo ie zo me boeten helemaal overnemen wat nooit gebeurt is waardoor ik ook nog eens 670Euro aan essent kwijt was omdat het helemaal niet verstandig was om bij jullie overtestappen maar volgens jullie verkoper was het allemaal goed geregeld.. Het ergste is ik heb nergens om iets op te staan dan open baare klachten te maken en hopelijk andere te kunnen waarschuwen over deze slechte zaak Eneco die je eerder oplicht met hoge kosten en mooie praatjes de TOON stelt niks voor iedereen betaalt alleen maar meer met een TOON lijkt wel..

Ik ben pas tevreden als ik mijn contact kosteloos kan sluiten bij jullie zodat ik gewoon terug kan naar Essent waar ik nog nooit iiets mee gehad heb in al deze jaren dat ik al in deze woning woon en nu eneco leeg geroofd worden absurd!

Dat dit in Anno 2017 nog gaande is om mensen der op deze manier op te lichten en als je als persoon niks doet kunnen zij gewoon verder hun gang gaan.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 24 april 2017 om 10:15 geantwoord

Beste heer, mevrouw Coskun,

Wat jammer dat u het gevoel heeft dat we u misleid hebben. Dit is zeker niet onze bedoeling. We hebben in mei 2016 telefonisch contact met u hierover gehad en hebben u ander voorstel gedaan. U heeft destijds aangegeven dat u contact zou opnemen met Essent en dit aan u ons zou laten weten. Helaas hebben we tot vandaag niets meer van u vernomen.

De jaarnota gaat over het gehele jaar. Toon heeft voor elke maand een gepast ingeschat verbruik en houdt er rekening mee dat er in de winter meer gas verbruikt wordt i.v.m. stoken dan in de zomer (badkuipmodel). Het kan voorkomen dat de u al, voordat Toon geplaatst werd, boven het ingeschatte verbruik zat. Dit verbruik neemt Toon niet mee in de vergelijking. Hierdoor kan het advies van Toon afwijken van het verbruik op de jaarnota.

Ik hoop dat ik u meer duidelijkheid over uw overstap en Toon heb gegeven.

Groet, Audrey
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Novius