Klacht: Eneco

Bennie Bedonderd op 15 december 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nadat Welkom Energie failliet is verklaard werden wij als klant zonder enige keuze ondergebracht bij Eneco als energieleverancier. De prijs die Eneco ons aangerekend heeft is schandalig hoog (lees de hoogste in Europa). In mijn geval komt het erop neer dat ik €700,-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! moet betalen voor 40 dagen energie! Ik begrijp dat de prijzen gestegen zijn, tegenover het moment, waarop ik mijn contract met Welkom Energie heb afgesloten, en ik heb er ook geen probleem mee om hiervoor te betalen, maar dan wel aan de normale prijzen die hun andere klanten ook betaalden en niet aan de gangstertarieven die nu gehanteerd zijn! Indien Eneco inderdaad, zoals hun CEO in een mail naar mij aangaf, een aanvaardbaar voorstel had gedaan was ik misschien wel gebleven bij hen als klant, dit is nu uiteraard niet geval.

Tegemoetkoming in de tarieven. Anders wordt het tijd voor een rechtszaak en openheid van informatie. Is even zien wanneer de maffioso van Eneco energie hebben ingekocht.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 15 december 2021 om 11:16 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Door het faillissement van Welkom Energie bent u noodgedwongen klant van ons geworden.
Inmiddels heeft u een bijbetaling van 700.00 euro gehad. U voelt zich misleid en maakt bezwaar tegen de tarieven die we hanteren.
U wenst dat we u een compensatie bieden tegen de hogere tarieven.

We willen graag voorop stellen dat het nooit onze intentie is geweest om u te misleiden. Uiteraard kunnen we ons voorstellen dat u enorm baalt van het bij te betalen bedrag, 700,00 euro is nou eenmaal een hoop geld. Helaas kunnen we u geen compensatie aanbieden. We hebben de energie voor de ex-Welkom Energie-klanten eind oktober 2021 ingekocht, om u te kunnen verzekeren van energielevering. De inkoopprijs was toen heel hoog. De huidige inkoopprijs is nu weer gedaald.

Daardoor lijkt uw energie wellicht duurder dan de tarieven die we nu aanbieden. Ook lijkt het erop dat u uw contract met ons beëindigd heeft. De bijbetaling zit hem ook in uw opzegging. U bent namelijk overgestapt in een wintermaand, omdat u in de wintermaanden meer verbruikt dan u maandelijks betaalt, heeft u een bijbetaling op uw eindnota.

Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord is waar u op gehoopt had. Toch vertrouw erop dat mijn uitleg over de tarieven duidelijk is.

Sabrina
Eneco Webcare

Bennie Bedonderd

Heeft op 15 december 2021 om 11:37 geantwoord

Eneco speelt een misleidend spelletje. Het wordt tijd dat er een gezamenlijke rechtszaak wordt gestart. Ik eis een tegemoetkoming

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste heer, mevrouw, Jammer dat u het zo ziet. Hoe graag we het ook willen, de tarieven kunnen we niet aanpassen. Een compensatie is helaas ook uitgesloten. De inkoopprijs was in oktober 2021 heel ongunstig, daarbij komt nog uw overstap. Een bijbetaling was in deze niet te voorkomen. Met vriendelijke groet, Sabrina Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Bennie Bedonderd

1 maand geleden - Kunt u mij de nota’s laten zien voor welke prijs Eneco het heeft aangeschaft?

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste heer, mevrouw, Ik zoek graag de tarieven voor u erbij. Wilt u hiervoor wel uw klantnummer toevoegen aan uw profiel? Met vriendelijke groet, Sabrina Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Bennie Bedonderd

1 maand geleden - Lees het nog eens opnieuw

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste heer, mevrouw, Ik zoek graag de nota's erbij. Wilt u dan uw klantnummer toevoegen aan het profiel? Dan kan ik uw gegevens bekijken. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Sabrina Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Bennie Bedonderd