Klacht: Eindnota belachelijk hoog (stijging van 900%)

Chantal KN op 19 december 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Het is niet te beschrijven wat dit bedrijf doet!! Ik betaalde per maand 97 euro bij Welkom Energie. Ik had geen keus en moest naar Eneco. Daar werd het een maandtarief 296 euro wat natuurlijk al belachelijk veel is. Per 11 december ben ik naar een andere leverancier overgestapt en kreeg nu de eindafrekening van Eneco over de afgelopen 5 weken (40 dagen). Ik moet nog 593,96 bij betalen!!!! Dat is bij elkaar 889,96!!!! (900% hoger)
We zijn een gezin van 3. Ik ben 47 jaar en nog niet zolang weduwe en heb al genoeg ellende meegemaakt!!!! Vroeger deed mijn man dit soort zaken en nu krijgt ik er dit ook nog bij… weet me geen raad hoe ik ‘alle ballen’ in de lucht moet houden…

Dit dit kan gewoon niet!!! Zij hebben genoeg verdiend aan de overname van Welkom Energie. Ik wil dat Eneco moet deze klacht serieus neemt en hierin tegemoetkomt!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 20 december 2021 om 15:04 geantwoord

Beste Chantal KN,

Bedankt voor uw bericht op deze website. U bent ontdaan over de ontvangen eindnota nadat u bij ons ook al een termijnbedrag van 296 euro moest betalen voor november 2021. Het is voor u niet duidelijk hoe deze toename in de kosten ontstaan is. Graag informeren we u hierover.

Eindnota
Wij kunnen ons goed indenken dat het onprettig is om een veel hoger termijnbedrag te betalen bij ons. Zeker als er dan ook nog een eindnota volgt met een aanzienlijke bijbetaling. De oorzaak hiervan is tweeledig en licht ik hieronder aan u toe.

Hogere tarieven
Vanwege de enorm gestegen energieprijzen op de energiemarkt, voornamelijk bij gas, is Eneco genoodzaakt geweest om een contract aan te bieden tegen hogere prijzen dan u gewend was bij Welkom Energie en wat de bestaande klanten bij Eneco gewend zijn. Om u toch tegemoet te komen zijn de prijzen vastgelegd voor 4 maanden (in plaats van 12 maanden) zodat, na de verwachting van dalende prijzen, u per maart 2022 gunstigere tarieven met Eneco kan afspreken. U bent echter recent al overgestapt, waardoor u nu een eindnota ontvangen heeft.

Hoog verbruik/winterperiode
Wij brengen het verbruik over de periode 1 november 2021 tot 11 december 2021 bij u in rekening. In deze relatief korte periode heeft u 625 kWh en 336 m³ verbruikt.

Betaling
Wij begrijpen dat het voor u lastig kan zijn het gehele bedrag in één keer te betalen. Dat hoeft ook niet. Als u liever een betalingsregeling met ons afspreekt, neemt u dan voor 20 januari 2022 contact met ons op. We hebben de betaaldatum voor u opgeschoven. Zonder contact, incasseren we het bedrag van de eindnota omstreeks 26 januari 2022.

Heeft u verder nog vragen?
Op eneco.nl/klantenservice vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan naar onze Klantenservice via telefoonnummer 088 - 8955 955 (u betaalt uw gebruikelijke belkosten).

Ik wens u fijne feestdagen toe.

Kelly,
Eneco Webcare