Klacht: Einde jaar afrekening

op 22 december 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Omdat onze slimme meter niet werkt, worden we nu geschat door Nuon op normaal tarief stroom op 321 Kwh meer dan 2016 en daltarief 460 Kwh meer. Gas is 302 m3 meer als 2016. Nu moeten wij 123,72 euro bij betalen wat in januari wordt afgeschreven. Na diverse telefooncontacten met Stedin en Nuon wordt er nu pas naar de slimme meter gekeken wat er aan gedaan moet worden die in maart 2017 is geplaatst, en waar ik dit jaar al 4x over gebeld heb.

het bedrag niet betalen wat wordt geschat.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 22 december 2017 om 13:53 geantwoord

Beste Jos,

Op deze website lezen wij je klacht over Nuon. We hebben het nagekeken. Het klopt dan de netbeheerder verantwoordelijk is voor de meter. Fijn dat ze dit gaan nakijken. Een correctie is niet mogelijk omdat het verschil te klein is. Dit hebben wij u op 18 december per E-mail laten weten.

Groet, Joeri

Heeft op 24 december 2017 om 14:01 geantwoord

Praten maar steeds over te kleine verschillen, ik vind 781 Kwh en 302 m3 wel veel verschil met wat ze schatten. Wat als blijkt de nieuwe of gerepareerde slimme meter dat het verbruik minders als ze schatten krijg ik dan die 123,73 euro terug.

Alle klachten die gemeld zijn door Jos Telleman