Klacht: Eindafrekening buiten proporties

op 13 februari 2018 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Ik ben weer een jaar klant geweest bij Nuon, was overgestapt maar met een mooie deal van 250 euro bonus aan het eind v h eerste jaar en een gegarandeerd laag maandbedrag van 110 ( was 100 geschat maar ben er zelf 10 boven gaan zitten) Was ik toch om. Als eerst kwam eind dec de jaar afrekening van 250 euro te betalen en verdraaid een week daarna m’n bonus van 250 voor het overstappen. Dat cijfers elkaar weer weg.
Toen begin Feb 2018 de eindrekening.
Ik was weer overgestapt want Nuon wilde m’n maandbedrag verhogen naar 146€ pm en na de mislukte bonus was ik er al weer klaar mee.
Nu heb ik 4 januari nog gewoon 146€ betaald aan Nuon, krijg ik een afrekening(met geschatte meterstanden) van nog eens 136 daar boven op.
Dus ik zou voor 282,97€ gas en stroom hebben gebruikt volgens Nuon tussen 29Nov 2017 en 6 jan 2018.
Om het verhaal nog aparter te maken… Ik ben eind dec en begin januari ook nog eens 2 weken in Vietnam geweest. Dus helemaal niet thuis, dus zou je zeggen veel minder gebruik als normaal.
Bv de gasstand die Nuon zegt dat ik 7 januari 2018 heb Is 12.320. Maar de gasstand die ik v’ochtend dus 5 FEB 2018. Is 12.358.
Dan zou ik dus in een maand tijd maar 38 vierkant meter gas gebruikt hebben??
Ik heb de klantenservice gebeld en was not amused.
Het eindantwood was zolang je niets kunt bewijzen dus foto’s van de standen begin januari kan ik niets maken en zal gewoon moeten betalen.
Dit Is absurd en gewoon diefstal.
Ik zou graag willen dat dit geschil netjes opgelost wordt.dank u

Als de eindrekening wordt herberekening en wordt rechtgetrokken,. Dit enorme bedrag en gebruik in korte tijd, terwijl ik weg was!!! Kan niet en klopt niet

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht R.schildwacht

3 maanden geleden - Meterstanden electra zijn 5-2-2018 1- 12949 2-16375

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

3 maanden geleden - Goedemiddag meneer Schildwacht, bedankt voor uw feedback. Inmiddels hebben wij al contact met u gehad en aangegeven dat de correctie wordt aangeboden bij uw huidige leverancier. Zodra daar akkoord op komt, kunnen wij de correctie in gang zetten. Wij houden u hiervan op de hoogte. Omdat het contact via een andere weg verloopt, neem ik aan dat we de correctie af mogen wachten en wij nu geen actie hoeven te ondernemen. Groeten, Nancy

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 13 februari 2018 om 13:22 geantwoord

Goedemiddag meneer Schildwacht, bedankt voor uw geduld.

Naar aanleiding van de aangeleverde gegevens zijn wij nieuwe meterstanden overeengekomen met uw nieuwe leverancier. De gecorrigeerde nota kunt u op 17 februari ontvangen. Mocht u naar aanleiding van deze nota nog vragen hebben, kunt u ons via de volgende wegen bereiken: www.nuon.nl/contact/.

Groeten, Nancy

Alle klachten die gemeld zijn door R.schildwacht