Klacht: Eindafrekening

op 13 mei 2020 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

De eindafrekening was fors hoger in 2020 terwijl het verbruik op elektriciteit fors lager was en op gas ongeveer gelijk. Gas enorm veel duurder, Nauwelijks besparing op het lagere elektriciteitsverbruik, kosten afdracht overheid enorm gestegen, kosten Netbeheerder enorm gestegen en kosten Toon enorm gestegen met % die schandalig zijn. Maar goed ik probeer al sinds maart een betaalbare betalingsregeling te treffen maar dit lijkt onmogelijk bij Eneco. Schandalig gewoon. Ik wil dit graag oplossen. Het enige wat Eneco doet is dreigen met incasso kosten en deze zelfs al doorvoeren en zeggen dat er ineens betaald moet worden.

Een betaalbare betalingsregeling.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 14 mei 2020 om 09:28 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Goed dat u uw vraag aan ons voorlegt.

Naar aanleiding van de hoge nota vorig jaar hebben wij geadviseerd uw maandtermijn te verhogen om uw energieverbruik op te vangen bij de volgende jaarnota. Het termijnbedrag is echter op het oude bedrag gezet.
Hierdoor betaald u dit jaar ook weer bij op de jaarnota.

U heeft inderdaad niet heel veel meer energie verbruikt dan vorig jaar. zoals u nu merkt op de nota zijn de kosten van de belasting en andere vaste kosten gestegen.

Eerder heeft u contact gehad en gevraagd om een regeling. In de regel is dat ook geen punt we denken graag met u mee hierin.

De regeling is echter niet nagekomen, er is niet voldaan aan de afspraken. Wordt de regeling niet tijdig betaald dan vervalt deze afspraak.

Verlaagd u uw maandtermijn dan vervalt normaliter de mogelijkheid om achteraf een regeling te treffen. Dat er een regeling met u getroffen is gebeurt als uitzondering.
Ik voer graag een nieuwe regeling op voor u, dezelfde die eerder is afgesproken, in 12 termijnen. De opgevoerde incassokosten zal ik hierin meenemen. Vind u het ook fijn als ik de maandtermijn van mei hierin betrek?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Vincent
Eneco Webcare