Klacht: Dynalogic en de manier waarop Vodafone ermee omgaat

op 18 januari 2014 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben al sinds 2005 klant bij Vodafone en sinds een jaar of 4 zakelijk klant.
Nooit problemen gehad totdat ik zakelijk ging bellen en een abonnement nam met toestel vervanging bij defect en omruil service.
Dat klonk me als muziek in de oren , daar ik zakelijk niet onbereikbaar wil en kan zijn.
Niet wetende dat op het moment je van deze dienst gebruik gaat maken je niet te maken krijgt met Vodafone, waar je zo over te spreken bent. Maar met het verschrikkelijke bedrijf Dynafix/Dynalogic.
O wat een service , je bent meteen weer mobiel als er iets aan de hand is.
Nou goed … mijn abonnement was weer aan verlenging toe en ik sloot een 2 jarig abonnement af in combinatie met een BlackBerry Bold 9900 bij de Vodafone citypoint.
Thuisgekomen , telefoon op de lader en de volgende dag om 7 uur naar mijn werk.
Ik haalde de telefoon om half 7 van de lader , uiteraard 100 procent opgeladen.
Zonder al te veel gebruik was te telefoon rond 12:30 al leeg en schakelde zichzelf uit.
De telefoon werd ook bloedheet dus dan kan je wel begrijpen dat er iets niet goed zit.
Ik even gegoogeld en is las zat vergelijkbare verhalen van mensen en die kregen allemaal hetzelfde antwoord van de klantenservice , u moet een software update draaien. Dit heeft in geen van de gevallen die ik gelezen heb tot een oplossing gewerkt dus hier was is op bedacht toen ik zelf de klantenservice ging bellen. ** even tussendoor, dit mankement ligt natuurlijk niet aan Vodafone maar aan de fabrikant , dus tot dit punt had ik niks te klagen over Vodafone of Dynalogic**
Ik bel de klantenservice op en die vertelde me dat ik een afspraak moest maken met Dynalogic, zo gezegd zo gedaan , terwijl ik de afspraak maakte moest ik de klacht omschrijven , ik heb er meteen bij vermeld dat ze geen software update hoefde te gaan draaien omdat ik al 10tallen verhalen heb gelezen dat dit niet zou helpen. Dynalogic werkt met tijdvakken van 4 !! jawel 4 uur en dat noemt men flexibel. Telefoon werd opgehaald en ik kreeg een ander black Berry toestel als vervangend toestel terug. Een dag of 2 later zou de telefoon klaar zijn dus wederom een afspraak gemaakt en weer 4 uur aanwezig moeten zijn om de telefoon aan te nemen.
Telefoon aan de lader , wekker om 6 uur , telefoon om half 7 van de lader en weer rond 12:30/13:30 leeg.
Kijk ik op de reparatie bon … wat hebben ze uitgevoerd , JAHOOR software update.
Dus de telefoon kon weer terug , weer een leentoestel en op een vrijdag kwam mijn toestel weer terug rond het eind van de middag. (na weer 4 uur stand by te moeten staan).
Wat denk je …. Telefoon doet niks , helemaal niks , hij ging niet eens aan.
Ook zag ik een klein krasje links boven op mijn telefoon waarvan ik zeker wist dat die er nog niet zat.
Bel ik met Dynalogic wordt me verteld dat niet de bedoeling is maar dat dat wel kan gebeuren met refurbished toestellen … ik vraag refurbished ?? wat moet ik me hierbij voorstellen ?? de man vertelde me vriendelijk dat ik een gerecycled toestel van iemand anders terug zou krijgen.
Dus niet mijn eigen gloednieuwe toestel wat gerepareerd zou zijn of in ieder geval een gloednieuw toestel .. nee een gerepareerd toestel van een ander ??????.
En toen mocht ik met mijn flexibele zakelijke steendure abonnement tot maandag !!!! wachten voordat mijn telefoon weer opgehaald werd het hele weekend zakelijk onbereikbaar dus (en ja mijn zaak draait in het weekend door). Klein weekje later weer mijn telefoon terug incl. een extra accu ?? en jahoor , probleem niet opgelost. Ja in de zin van een extra accu dan.
Ik bellen met Dynalogic dat ik het het wel een keer goed zat was en dat Vodafone maar een Iphone of een Samsung moest opsturen want dit was godgeklaagd, we waren inmiddels 3 weken verder.
Wat zegt meneer aan de lijn van Dynalogic … ja meneer dat is wel een beetje dom van u dat u daar na 3 weken mee komt .. u kunt nu natuurlijk niet meer voor een ander toestel kiezen dat had binnen (iets van) 9 dagen moeten gebeuren. EEN BEETJE DOM ???? die telefoon heeft van de 3 weken dat ik hem in bezit heb zeker 2 weken voor reparatie bij Dynalogic gelegen, maar nog erger hoe kan je nou in hemelsnaam na zo`n verhaal tegen iemand zeggen dat dat een beetje dom is ???.

Ik boos de hoorn erop gegooid en met Vodafone gebeld en ze gemeld dat ze het maar moesten regelen omdat ik niks maar dan ook helemaal niks meer met Dynalogic te maken wil hebben.
ik vind het sowieso al absurd dat je een overeenkomst sluit met Vodafone en zodra er iets aan de hand is ben jij dagen zoet met andere bedrijven bellen terwijl Vodafone je een dienst aanbiedt/aansmeert.
Maargoed na mijn pleidooi aan een Vodafone medewerkster heeft ook zij haar verbazing over de zaak uitgesproken en geregeld dat het in orde kwam. Een aantal dagen later kreeg ik een (volgens mij) nieuw toestel terug en waren de problemen eindelijk opgelost.

Helaas begon de ellende pas geleden weer, mijn telefoon begon spontaan ander mensen te bellen zodra ik een inkomende oproep had. Heel vervelend dus.
Ik Vodafone gebeld en jahoor .. ik mocht weer contact met Dynalogic opnemen.
Gebeld , afspraak gemaakt wederom in een tijdvak van 4 uur (17:00-21:00) zou de telefoon opgehaald worden . Deze afspraak heb ik s`ochtends gemaakt en om 13:00 kwam ik tot de conclusie dat ik niet op tijd op die vestiging aanwezig kon zijn en op mijn andere vestiging 5 minuten verderop aanwezig zou zijn i.v.m. uitlopend werk. Im direct contact met Dynalogic opgenomen om een adreswijziging door te geven. Dit was niet mogelijk ook al was het alternatieve adres 5 minuten verderop (of dichterbij afhankelijk van de route). Er kon geen contact opgenomen worden met de koerier en/of zijn opdrachtgever want dat was buiten protocol. DIT NOEMT MEN FLEXIBEL !!!

5 uur van tevoren kan er geen adres gewijzigd worden binnen een straal van 2 kilometer !!! omdat de planning op de seconde zou zijn. Even ter aavulling , een van de bovengenoemde keren dat Dynalogic mijn telefoon opgehaald heeft kwam er een gepensioneerde man met zijn vrouw vanuit delft op de fiets mijn telefoon ophalen en leentoestel af leveren … ze hadden alle tijd en dachten het is prima weer, we hebben geen haast dus we stappen lekker op de fiets (heeft de beste man mij zelf verteld). Deze mensen stellen zich beschikbaar voor koeriersdiensten en krijgen zo nu en dan dus een klus aangeboden. dit klinkt me nou niet echt als een seconde planning waar 5 uur van tevoren niets meer in gewijzigd kan worden , ik moet zelf dus 4 uur !!! aanwezig zijn terwijl ik 90 procent van mijn werk op de weg/buiten de deur doe .. waardoor ik dus eigenlijk vleugellam ben als ondernemer en mijn bedrijf in die 4 uur dus praktisch niets verdient … en als je van hun kant ruim van tevoren een kwestie van 5 minuten wil wijzigen is dat onmogelijk en moet je het maar uitzoeken.
Na dit gezeik was ik er helemaal klaar mee en heb direct te kennen gegeven dat ze de afspraak moesten cancelen , of als ze wilden ze mijn telefoon op mochten halen en maar kijken wat ze ermee deden, ik hoefde hem niet meer.
Ik ben direct naar de MediaMarkt gereden en heb 2 gloednieuwe Samsungs gekocht. 1 heb ik in de kast gelegd als reserve , als nu mijn toestel een mankement heeft ben ik binnen een paar minuten weer online/bereikbaar zodra mijn abonnement afgelopen is stap ik dus over op Sim Only . Ja dit heeft me een extra 600 euro gekost maar alle tijd die ik in dat waardeloze Dynalogic heb gestoken met hun wachttijden van drie kwartier , hun betaalde nummers en hun bureaucratische manier van handelen heeft mij een veelvoud gekost. Uiteindelijk stond er die avond alsnog een koerier voor een dichte deur want ook het cancelen kon dus niet meer.
Maar nu de klap op de vuurpijl … ik krijg vorige week mijn factuur binnen van € 144,45 !! en daar staat op vermeld dat er € 46,51 in rekening is gebracht voor de transportkosten van het leentoestel. dit heeft dus betrekking op de geancelde afspraak en niet op eerdere leentoestellen/services
Vodafone gebeld , ze hebben me te kennen gegeven dat dat wel erg vreemd was ja, en ze zouden ernaar kijken.

Gister werd ik gebeld en kreeg het nieuws dat ik het maar gewoon moest betalen.
Toen ik zij dat mij dat dan wel in de positie dwingt om mijn 8 jarige relatie met Vodafone te beëindigen en dat ik het erg zonde vind dat dat op 4 tientjes stuk moet lopen kreeg ik het antwoord , dat vin ik ook jammer meneer maar ik kan niks voor u betekenen. Als Vodafone deze houding naar haar (zakelijke) klanten blijft aanhouden geef ik ze niet lang meer in de telecom markt.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt.

de stekker uit dat achterlijke Dynalogic

Alle klachten die gemeld zijn door het leed dat Dynalogic heet