Klacht: Arrangement via vakantieveilingen

op 10 oktober 2015 over Dunyahammam Rotterdam in de categorie Beauty & Wellness

Via vakantieveilingen ben ik bij dit arrangement terecht gekomen. In het arrangement stond het volgende beschreven: olijfzeepbehandeling, lichaamsmasker, gezichtsmasker, haarmasker, gebruik van Eucalyptus stoombad, gebruik van shampoo en badslippers, onbeperkte muntthee. Ook stond er bij de beschrijving: heerlijk relaxen in het oosterse badhuis.
Klonk allemaal veelbelovend. Ik ben samen met een vriendin vol goede moed naar dit arrangement gegaan. Wij zijn alleen teleurgesteld naar huis gegaan en wel om de volgende redenen.

1. Hygiëne kennen ze daar niet. De kleedkamer en lockers lieten te wensen over. Er waren twee wc’s waarvan er één vies en de andere werkte het slot op de deur niet. Er waren maar twee (twee, voor iedereen dus!) douches die niet zo goed werkten. Hierdoor stond je continue te wachten en moest alles snel snel. Het eucalyptus stoombad waarover gesproken wordt is een hokje van 1 bij 2 meter waar je kunt genieten van de schimmel op de muren. De badslippers die worden aangeboden wisselen zonder tussendoor schoongemaakt te worden van eigenaar.

2. Lopende band werk. Het was redelijk druk toen wij er waren en hierdoor moest je lang wachten op je behandeling. Het “badhuis” bestond ook eigenlijk maar uit 1 hok waar iedereen bij elkaar gepropt zat. De behandelingen onderging je op een tafel in het midden van dat badhuis. Deze werd af en toe wel afgespoeld. Om de tafel heen waren banken waar anderen zaten te wachten. Dus je werd gewoon aangekeken door anderen terwijl je je behandeling onderging. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik vond het niet prettig.

Ik werd gescrubd alsof ik een bord was wat even snel moest worden afgewassen. Het was zeer onprettig en veel te ruw. Ik heb er SCHAAFWONDEN aan overgehouden! (op mijn borst, heupen en onder mijn oksels). De rest van de behandelingen waren even snel ook, snel een lichaamsmasker, gezichtsmasker, onder de douche (waar je dan ook weer voor stond te wachten) en daarna kreeg je dan je haarmasker.

3. Onvriendelijk personeel. Ik heb laten merken dat ik de scrubbehandeling niet fijn vond en daarna sloeg meteen de hele houding van het personeel om. In het midden van het badhuis op die tafel (omringt door alle andere gasten) werd me even gevraagd of ik het soms niet prettig vond dat ze aan me zaten. Het spijt me, ik begrijp best dat dit soort behandelingen aanraking bevatten, maar ik hoef niet te worden afgeboend als een vies bord waar ik schaafplekken aan overhoud. Of ik even antwoord wilde geven waarom ik het dan niet fijn vond dat ze aan me zaten. Pardon…?

4. Aanwijzingen en bevelen. Je werd als gast niet echt welkom geheten. Het personeel zei tegen je wat je moest doen: omdraaien, douchen, terugkomen etc. Er werd niet duidelijk gecommuniceerd wat de bedoeling was, allemaal erg chaotisch. Tussendoor praten ze over van alles en nog wat in het Turks. Allemaal prima, maar er werd wel iedere keer naar mij gekeken na die scrub beurt terwijl ze in het Turks verder praten. Echt welkom voel je je niet meer.

5. Naast dit alles zijn dan ook de prijzen veel te duur voor wat je krijgt. We kregen een snelle scrubbehandeling (voor 14 euro pp) waar we dan ook nog een washandje voor moesten kopen van maar liefst 5 euro pp. Achteraf het washandje nooit meer teruggezien.

Ik ben echt teleurgesteld in deze behandeling. Als ik aangeef iets niet fijn te vinden hoef ik vervolgens niet raar behandelt te worden. Ik kom echt nooit meer bij Dunya Hammam.

Ik wil graag mijn geld terug!

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dunyahammam Rotterdam over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door IrisMH