Klacht: Vies, asociaal

op 08 september 2016 over Dunyahammam Rotterdam in de categorie Beauty & Wellness

Een vriendin en ik hebben toegangskaarten gewonnen op vakantie veilingen, wij hadden ons verheugd op een heerlijk ontspannen dagje uit wat uitdraaide op veel frustratie….

Bij binnenkomst werden we ontvangen met ‘haiii schat!’, wij kennen deze mensen niet dus dit vond ik al niet gepast. Wij hadden een arragement gewonnen en er werd bij het inschrijven vermeld day de behandeling pas écht af zou zijn als we een behandeling bij zouden boeken. Voor 10 euro per persoon kozen we ervoor om een ‘lekkere scrubbehandeling’ te ondergaan.

We werden heel onpersoonlijk een kleedkamer in gebonjourd met de woorden ‘ omkleden en afspoelen ik weet niet wanneer je geholpen wordt’. De kleedkamer rook muf en was erg vies, vooral in een hammam lijkt het mij niet de plek waar viezigheid thuis hoort…

Geen kleedhokjes, alles open en bloot, wij kozen ervoor om ons om te kleden in de wc hokjes, waar de wc bril ontbrak, het alles behalve schoon was, ik ben nog nooit zo blij geweest met een paar slippertjes van 1 euro. (Het was verplicht badkleding te dragen).

Eenmaal omgekleed en afgespoeld wisten wij niet waar we heen moesten gaan en er werd ineens geschreeuwd ‘dames hier! Ga zitten’. Wij gingen zitten en keken wat rond. Tot onze verbazing liep iedereen topless terwijl er nadrukkelijk werd beschreven ‘badkleding verplicht’.

Wat ik zag is dat het alles behalve schoon was in de ruimte. Overal lagen plukken haar, schimmelplekjes (wat ook nog eens gevaarlijk is in zo’n vochtige ruimte!) het rook er niet fris en wat al helemaal mijn haren overeind deed staan is dat mevrouw die de behandelingen uitvoerde geen anti baceriele schoonmaakmiddelen gebruikte voor de behandeltafel, nee, mevrouw gebruikte afwasmiddel van de liddl die al bijna op was dus mevrouw lengde dit aan met water……!

Er stond dat we een olijfzeepbehandeling kregen. Die hebben we ook gekregen, half. Mw knipte een zakje vloeibare zeep open en wilde mijn badkleding naar beneden trekken. Verontwaardigd vroeg ik of ze dit niet wilde doen omdat ik mij daar niet prettig bij voel. Ze antwoordde met ‘jawel moet is lekker’. Waarop ik antwoordde dat ik dit niet wil. Ze betrok alle dames die aanwezig waren erbij en ze begonnen allemaal te lachen. De ene ‘je bent preuts’ na de andere. Het ergste wat er is gebeurd vind ik dat mw die de behandeling uitvoerde haar bh uit deed en met haar borsten begon te schudden vlak voor mijn gezicht en zei ‘ik niet preuts jij mijn tieten zien mooi he’.

Mijn mond zit niet op de verkeerde plek en als iets mij niet bevalt ben ik mondig genoeg om er wat van te zeggen, echter op dit moment kon ik geen woord uitbrengen, wat gebeurde hier nou?! Alle dames die aanwezig waren begonnen weer te joelen en te lachen. Erg ongemakkelijk en zeer onrespectvol noem ik dit.

De olijfzeepbehandeling moesten we nadat mw 1 arm van ons had gedaan zelf afmaken, we kregen een zakje zeep in onze handen gedrukt en de rest moesten wij zelf inzepen. Niet echt waar wij voor hebben betaald lijkt mij.

Daarna werden we met een nogal dwingende toon de sauna ingestuurd, wederom echt heel erg vies, je rook het gewoon bah!

We moesten ons afspoelen. Daarna zouden we de extra betaalde scrubbehandeling krijgen, waar we overigens zelf een handschoen extra voor moesten kopen, stond op het ticket dus dit hadden wij meegenomen. Mw vroeg ons of wij de handschoentjes mee hadden en toen wij ze afgaven begon mw keihard te lachen, pakte onze handschoentjes af en gooide ze in de PRULLENBAK! Dit was volgens mw geen handschoen om tescrubben.

De scrubbehandeling deed ze met de handschoen die ze zelf pakte van onder de kassa, ik werd eerst gescrubt en met het zelfde handschoentje werd mijn vriendin gescrubt! Dit kan echt niet. Scrubben ging zo hard dat mijn vriendin en ik allebei verschroeide plekken op onze rug, benen en armen hebben..

De tafel werd niet goed gereinigd na her scrubben terwijl er aanzienlijk veel dode huid lag op de tafel.

We kregen een gezichtsmasker ‘dit is nederlandse modder want marokkaanse modder is te duur’… We mochten gebruik maken van shampoo, uit flessen van de action. Massage bijboeken was mogelijk, 20 euro voor 20 minuten. Tot mijn verbazing werd de klant gemasseerd met massage olie kruidvat eigen merk.

Wij zijn nadat we ons hebben gedoucht weggegaan… Zeer slechte ervaring en zeer teleurgesteld. Na de recensies te hebben gelezen snap ik oprecht niet waarom deze hammam nog bestaat en waarom inspectie zijn werk niet doet. Deze zaak moet dicht!

Als inspectie deze hammam grondig onderzoekt zonder aankondiging!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dunyahammam Rotterdam over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Mhammouda