Klacht: Dreigen met afsluiten 9 dagen na vervaldatum

op 14 maart 2017 over EON in de categorie Energieleveranciers

Op 14.03.2017 een aanmaning gekregen van E.ON.
Brief van 08.03.2017 waarin staat dat ik de factuur met vervaldatum 27.03.2017 binnen 2 dagen dien te voldoen anders wordt de levering beeindigd.
Hier over contact opgenomen met E.ON.
Het blijkt dat er op 22.03.2017 een brief over een andere factuur gestuurd is waarbij de betaaldatum van de huidige factuur ook al op was vermeld. Dit ziet E.ON ook als een officiele herinnering.
DUS: een herinnering sturen vóór de vervaldatum van de factuur.
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
De heb een betaaltermijn kunnen afspreken, maar E.ON houdt vol dat hetgeen vermeld in de brief de juiste gang van zaken is.

Dat E.ON per mail of brief aan mij aangeeft dat een herinnering niet voor de factuurdatum kan liggen.
(anders kan je aan het begin van het jaar wel 12 factuurdata doorgeven aan je klant en ontloop je zogenaamd je plicht om een echte herinnering te sturen na de vervaldatum per maand).
En ook melding van het feit of het correct is dat een klant na 9 dagen na de vervaldatum van één openstaande factuur (+ 2 dagen betaaltermijn) afgesloten kan/mag worden met alle gevolgen van dien.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EON over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EON in behandeling genomen

Bericht van EON

1 maand geleden - Geachte heer Willemsen, Uw klacht is in behandeling genomen. U ontvangt per e-mail een inhoudelijke reactie. E.ON klachtenafdeling

Alle klachten die gemeld zijn door Joris W